Obchodní řetězec Penny Market loni dokončil převzetí zhruba 120 diskontních prodejen Plus a na konci roku 2009 podle údajů společnosti Incoma GfK a časopisu Moderní obchod v Česku provozoval 324 obchodů. Penny Market hodlá na českém trhu nadále expandovat. Vedení společnosti Penny Market už dříve uvedlo, že v roce 2014 by měl počet tuzemských obchodů Penny dosáhnout čtyř stovek.
Loňský rok byl pro tuzemské obchodníky složitý, jelikož Češi kvůli hospodářské krizi omezili útraty a celkové maloobchodní tržby vykázaly pokles. Obchodníci se proto loni předháněli v akčních nabídkách cenově zvýhodněného zboží, což ale mělo nepříznivý vliv na jejich ziskovost.
Tržby deseti největších tuzemských obchodních řetězců v roce 2009 kvůli změně v jejich struktuře i hospodářské krizi klesly poprvé od roku 1993, kdy bylo jejich sledování zahájeno. Zatímco v roce 2008 jejich tržby činily 312 miliard korun, loni se snížily meziročně o tři miliardy korun na 309 miliard korun.
Diskontní prodejny Penny Market jsou společně se supermarkety Bila součástí německé maloobchodní skupiny REWE, která na loňském žebříčku deseti největších tuzemských obchodníků obsadila s odhadovanými tržbami 48,5 miliardy korun druhé místo. První pozici si s celkovými tržbami 59 miliard korun udržely hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl, které patří do německé obchodní skupiny Schwarz.