Výsledky 8. ročníku soutěže Zlatá koruna

04.06.2010 | , Zlatá koruna
Tiskové zprávy


perex-img Zdroj: Finance.cz

Včera večer byly v TOP HOTELu Praha slavnostně vyhlášeny výsledky letošního ročníku soutěže Zlatá koruna. V rámci soutěže byly tradičně uděleny tři hlavní ceny – Novinka roku, Cena veřejnosti a Cena podnikatelů – a předány ocenění nejlepším produktům celkem v 15 kategoriích.

Letošní ročník patřil k nejlépe obsazeným ročníkům v celé dosavadní historii. Soutěže se zúčastnilo 206 produktů od 75 finančních společností. Loni soutěžilo 213 produktů 67 společností. Produkty hodnotila Finanční akademie, která měla letos 342 členů.

V hlavní kategorii Novinka roku zvítězil letošní nováček na trhu AXA Bank se svým spořicím účtem s úrokem 3%, který hned při premiéře zaujal velké množství zákazníků. Druhá je Převratná hypotéka 3,93 UniCredit Bank s úrokem pod 4 % a třetí Kamarád+ stavební spořitelny Wüstenrot, spořicí produkt pro děti s čistým průměrným výnosem až 7 % při šestiletém cyklu. V kategorii letos soutěžilo 55 novinek 33 finančních společností.

V kategorii Účty uspěl nejvíce opět spořicí účet, tentokrát ING Konto ING Bank. Druhé letos skončilo mKonto mBank loni první a třetí místo obsadilo eKonto Raiffeisenbank. eKonto se zároveň již poněkolikáté stalo absolutním vítězem v kategorii Elektronického bankovnictví. Druhou pozici získal SERVIS 24 České spořitelny a třetí místo patří internetovému bankovnictví mBank.

Novým vítězem v kategorii Hypotéky se stala Převratná hypotéka 3,93 UniCredit Bank. Loni nejúspěšnější Variabilní hypotéka Raiffeisenbank skončila druhá a loňské třetí místo obhájila Flexibilní hypotéka Komerční banky. V kategorii Stavební spoření zvítězil již potřetí za sebou Atraktiv úvěr 3,7 % p.a. Českomoravské stavební spořitelny. Na dalších místech byly úspěšné menší stavební spořitelny, druhá Wüstenrot s dětským stavebním spořením Kamarád+ a třetí Raiffeisen stavební spořitelna s překlenovacím úvěrem Helios na pořízení solárních panelů.

V kategorii Úvěry zvítězila Konsolidace půjček od GE Money Bank, která byla loni třetí. Úvěr na vzdělání Poštovní spořitelny, který loni zvítězil, získal letos od akademiků druhé místo a Finanční akademie ocenila i Nízkou splátku Raiffeisenbank, které přisoudila třetí místo. V kategorii Platební karty obsadily první místa kreditní karty. První byla opět AXA karta, první karta, která spoří na penzi, druhé místo letos obsadila Chytrá karta České spořitelny a třetí kreditní karta s věrnostním programem bene+ GE Money Multiservis.

V kategorii Penzijní připojištění si tentokrát nejlépe vedl Allianz penzijní fond, který odsunul na druhé místo loni vítězný Penzijní fond České spořitelny. Třetí skončil Generali penzijní fond. Největší změna nastala v kategorii Podílové fondy. Při loňských turbulencích kapitálových trhů měly největší důvěru zajištěné fondy. Letos se karta obrací ve prospěch akciových fondů. Odborníky nejvíce zaujal ING International Český akciový fond a na třetím místě SPOROTREND Investiční společnosti České spořitelny. Mezi ně se vklínil ČP Invest, fond korporátních dluhopisů, který s jistým výnosem kolem 4 % prošel krizí velmi dobře. Nejvíce krizí postiženou oblastí je Leasing, který se za loňský rok propadl o více než 50 %. Paradoxní je, že jde o kategorii s největší obměnou produktů, která ročně vyprodujuje nejvíce novinek. Vítězství si letos odnesl ŠkoFin za produkt LIGHT – Financování lehké jako pírko. Druhou příčku obsadil RELAX PACK společnosti RCI Financial Services, která se v hodnocení Zlaté koruny objevila poprvé. Na třetím místě skončil produkt ČSOB Leasing Optimal leasing automobilů s flexibilními službami.

V kategorii Životní pojištění, která patří tradičně k nejvíce obsazeným ve Zlaté koruně, zvítězilo stejně jako loni FLEXI životní pojištění Pojišťovny České spořitelny. Na druhém místě je opět PERSPEKTIVA 7 BN Kooperativy pojišťovny, třetí skončila Generali pojišťovna s BeneFitem. V kategorii Neživotní pojištění sbírala ocenění především Kooperativa pojišťovna, která získala jako loni Zlatou korunu za Povinné ručení s živelným pojištěním zdarma a přidala i druhé místo Výhodným pojištěním domácnosti a rodinného domu OPTIMUM. Na třetím místě poprvé ve Zlaté koruně bodovala Evropská cestovní pojišťovna s celoročním cestovním pojištěním MultiTrip.

V kategorii Podnikatelské účty letos bylo opět nejlepší Podnikatelské eKonto Premium Raiffeisenbank. Druhou pozici si udrželo mBusiness Konto mBank. Na třetí místo postoupila GE Money Bank s kontem Genius Business Active. Zcela nové vítěze má letos kategorie Podnikateské úvěry. V hodnocení nejvíce uspěla Podnikatelská rychlá půjčka Raiffeisenbank před Provozním úvěrem 5 PLUS České spořitelny a Financováním zemědělské techniky GE Money Bank. Nejlepší Pojištění pro podnikatele podle odborníků nabízí Kooperativa. Opět zvítězilo komplexní pojištění TREND a Kooperativa získala i druhé místo za pojištění pro lékaře ORDINACE, které je novinkou na trhu. Třetí místo patří Pojištění právní ochrany pro soukromého lékaře, lékárníka a veterináře D.A.S. pojišťovny právní ochrany. V kategorii Leasing pro podnikatele byla nejúspěšnější společnost UniCredit Leasing. Porotu zaujaly nejvíce možnosti, které nabízí její produkt Financování s podporou Evropské investiční banky. Druhá byla HERTZ LEASE – Archer Sheridan s produktem Premierlease 2010 a třetí ALD Automotive s produktem Zpětný operativní leasing.

I letos byla vyhlášena Cena podnikatelů, o které se rozhoduje na základě veřejného hlasování. Loni všechna první místa v této anketě obsadily pojišťovny se svými komplexními programy pro podnikatele. Letos v internetovém hlasování uspěly banky. První dvě místa obsadila mBanka se svým mBusiness Kontem a kontem mBusiness eMax. Třetí místo patří kontu Genius Business Active GE Money Bank.

V Ceně veřejnosti letos zvítězilo internetové bankovnictví GE Money Bank Internet Banka, druhé je mKonto mBank a třetí úvěr Helios Raiffeisen stavební spořitelny. Počtem účastníků hlasování 143 900 letošní ročník překonal všechny předcházející. Loni se hlasování účastnilo 126 000 osob, předloni 43 293 osob. Každým rokem vzrůstá i počet produktů, pro které lidé hlasují. Letos to bylo 698 produktů, loni 615, předloni 540.

 

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy