I přes pokles tržeb se loni firma udržela v zisku, který činil 301 milionů korun. Ve srovnání s konkurencí je to poměrně překvapivé. Předloni, kdy ještě nebyla patrná hospodářské krize, vydělala jen o pětinu víc a při mnohem vyšších tržbách. "Snažíme se minimalizovat režii a hledáme úspory i na palivech. Díky tomu nepropouštíme a naopak zvyšujeme mzdy, vloni vzrostly o šest procent, to je vzhledem ke zbytku ekonomiky skoro zázrak," řekl Mareš. Dividenda na jednu akcii nakonec činí 263 korun.
Šetření prý firmu zatím neohrožuje. "Podinvestovanost nám zatím nehrozí, fabrika je na velmi dobré technické úrovni. Pořád pracujeme s nejlepší dostupnou technologií a i investice dál pokračují, i když o nich mnohem více přemýšlíme," dodal Mareš.
Udržet si solidní úroveň bude pro Čížkovické ale letos ještě těžší. "Prodeje nám od začátku roku dál klesaly a i když za to mohla především tuhá zima, letošní tržby to zřejmě výrazně poznamená. Až v dubnu jsme se vrátili aspoň na stejnou úroveň prodejů, jako vloni," řekl Mareš.
Propad prodejů postihnul všechny české cementárny. Před dvěma lety prodaly za první kvartál 794.000 tun cementu, vloni 492.000 a letos už jen 334.000 tun. Za 12 měsíců roku 2008 přitom vyrobila samotná čížkovická cementárna 840.000 tun, což byl její rekord.