Příčinou sporů mezi vedením a některými zaměstnanci je plán firmy ušetřit ročně zhruba 62,5 milionu liber (1,95 miliardy Kč) ve snaze vyrovnat se s poklesem poptávky, výkyvy cen paliva a ostrou konkurencí. Spor se táhne již šest měsíců a jednání mezi oběma stranami zatím k úplnému řešení sporu nevedla.
Vedení Unite v pátek oznámilo, že v plánu nyní žádné rozhovory s vedením nemá. Management firmy sdělil, že je stále připraven pokračovat v jednáních a že nezávislá smírčí služba ACAS jedná s oběma stranami a snaží se dohodnout další schůzku. Většinu sporných otázek kolem snížení mezd a dalších změny již obě strany v zásadě vyřešily a hlavním jablkem sváru je nyní otázka volných letů pro zaměstnance; ty firma zrušila těm, kteří stávkovali v první letošní stávce v březnu.
Podle českého zastoupení British Airways bude v tomto kole stávky do 9. června zrušen na lince Praha - Londýn pouze jeden zpáteční let denně ze čtyř. Půjde vždy o první ranní odlet z Prahy v 8:00 SELČ.
Společnost chce mezi 5. a 9. červnem vypravit z londýnského letiště Heathrow více než 80 procent dálkových linek a více než 60 procent letů na krátké a střední tratě. Z londýnských letišť Gatwick a London City se uskuteční všechny plánované lety.
Nynější stávka začíná necelý týden před zahájením mistrovství světa ve fotbale v Jihoafrické republice. Společnost již ujistila, že do této země vypraví všechny plánované lety.
První ze série tří pětidenních stávek začala 24. května a další 30. května. Aerolinky byly nuceny zrušit stovky letů, celkový finanční dopad stávky na hospodaření však zatím nevyčíslily. Sedmidenní protest kvůli stejným příčinám připravil v březnu BA o zhruba 43 milionů liber. V květnu firma kvůli stávkám přepravila o 11,5 procenta méně cestujících než loni, zatímco jiným velkým evropským přepravcům minulý měsíc počet cestujících vzrostl.
Na akcie British Airways zatím stávka významnější vliv nemá. Jejich kurz vzrostl v letošním roce o deset procent.