Yahoo se napojí na Facebook, lidé si stránky propojí individuálně

07.06.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

San Francisco 7. června (ČTK) - Nejnovější úprava vzhledu stránek Yahoo zahrne napojení na Facebook, pokud si ho jednotliví uživatelé budou přát. Yahoo dnes uvedla, že spustí změny tento týden. Spojení mezi stránkami obou internetových center si bude každý uživatel aktivovat sám.

Osobní charakteristiky uživatele z Facebooku pak budou přístupné i přes stránky Yahoo včetně titulní stránky a e-mailu. Další nástroje dají lidem například možnost dát přátelům z Facebooku vědět, co dělají.

Yahoo má sice celosvětově internetovou populaci o téměř 600 milionech lidí, během posledních let se ale uživatelé na jejích stránkách zdržují kratší dobu. Jedním z důvodů je, že lidé čím dál více navštěvují sociální sítě, kde probírají s rodinou a přáteli, co je nového, a vyměňují si fotografie, videoklipy a hudbu.

Yahoo proto počítá s tím, že více uživatelů zůstane na jejích stránkách, když při tom budou moci monitorovat, co se děje na Facebooku. Udržet lidi na svých stránkách déle pro ni znamená i větší sledovanost reklamy, nárůst jejího prodeje i tržeb za ni.

Napojení Yahoo na Facebook je jen prvním krokem Yahoo ve snaze vytvořit na svých stránkách sociální centrum. Během léta chce napojit osobní kontakty ze vzkazů na Twitteru a do konce roku spustí internetové hry, které vytváří společnost Zynga.

K osobním informacím se Yahoo staví opatrněji než Facebook a pokouší se uživatele přimět k tomu, aby citlivé informace sdíleli obezřetně. Kontrolu nad osobními daty chce proto zjednodušit a vyzývá lidi, aby nastavení svých stránek přehodnotili, napsala agentura AP.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK