Pokles prodeje souvisí se silnou poptávkou před rokem, kdy zájem o automobily podporovalo šrotovné. Tempo poklesu zpomalilo ve srovnání s dubnem, kdy se prodej propadl o více než polovinu. To podle sdružení společně s růstem prodeje těžkých nákladních automobilů a autobusů signalizuje možný nástup oživení.
V kategorii osobních a malých užitkových vozidel zůstala v prvních pěti měsících roku nejoblíbenější značkou česká Škoda, jejíž podíl na trhu meziročně stoupl o 3,35 procentního bodu na 18,99 procenta. Druhé místo obsadil německý Volkswagen s podílem 7,68 procenta, za kterým následovala francouzská značka Renault s podílem 6,92 procenta.
Prodej aut se na Slovensku v důsledku světové hospodářské recese začal výrazně snižovat na začátku minulého roku. Po zavedení dvou vln šrotovného se odbyt na několik měsíců zlepšil a překonal předloňská čísla. Poté se trh ale vrátil od září do propadu.
V České republice, kde loni trh nedoformovalo šrotovné, se prodej nových osobních automobilů v prvních pěti měsících letošního roku meziročně zvýšil o 12 procent na 70.488 vozů. V samotném květnu dosáhl meziroční nárůst 11,3 procenta.
Počet zaregistrovaných nových osobních automobilů na Slovensku v letech 2006 až 2010:
2010 2009 2008 2007 2006 Leden 2917 2907 4783 3501 3737 Únor 3476 3301 5313 4792 3850 Březen 5397 6488 5490 4896 5265 Duben 4836 9778 6815 4974 5192 Květen 4930 8469 5903 5520 6094 Červen 10.355 6579 5564 5554 Červenec 9879 7118 5433 4642 Srpen 6394 5066 4739 4501 Září 4783 5016 4060 4380 Říjen 4459 6775 5715 5085 Listopad 3643 4789 5213 4745 Prosinec 4261 6393 5293 6039 Celkem 74.717 70.040 59.700 59.084
Zdroj: Sdružení automobilového průmyslu