Vydání dluhopisů musí předcházet přidělení mezinárodního ratingu, plán počítá s tím, že dopravce by jej mohl mít letos na podzim. "Financování svých investic řeší prostřednictvím emisí dluhopisů prakticky všechny velké železniční společnosti, například v Německu, Rakousku nebo ve Francii," řekl generální ředitel ČD Petr Žaluda.
Dráhy si podle něj mohou dovolit vydat dluhopisy pro mezinárodní trh díky nízké míře nynějšího zadlužení a desetiletým smlouvám s kraji a ministerstvem dopravy, které si vlaky objednávají a hradí ztráty z jejich provozu.
České dráhy letos vypíší výběrová řízení na dodávku nových či zmodernizovaných vlaků v rekordní hodnotě 16 miliard korun. Kupují například nové pantografy City Elefant, motorové vozy Regionova nebo vagony pro rychlíky.
Své první dluhopisy vydaly dráhy už koncem loňského roku. Emise v objemu dvou miliard korun byla ale určena jen domácím investorům.