Šéf čínských aktivit VW Winfried Vahland tento týden prohlásil, že Volkswagen plánuje během jednoho až dvou let zvýšit prodej v Číně na dva miliony vozů ročně. Loni prodej Volkswagenu v Číně stoupl o 37 procent na 1,4 milionu vozů. Vahland od září povede českou divizi Škoda Auto.
Čína je již nyní pro Volkswagen největším trhem podle objemu prodeje. Za první čtyři měsíce letošního roku zvýšil Volkswagen prodej v Číně meziročně o 53 procent na 620.500 vozů. V celém roce počítá firma s nárůstem výrazně přesahujícím 20 procent, napsala agentura DPA.
Společnost Volkswagen již koncem minulého měsíce oznámila, že postaví v Číně dvě nové továrny v rámci plánu na zvýšení čínských investic o 1,6 miliardy eur (přes 40 miliard Kč). V letech 2010 až 2012 tak Volkswagen na rychle rostoucím čínském trhu investuje celkem šest miliard eur.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát rovněž největším výrobcem automobilů na světě. Firma koncem loňského roku koupila 49,9 procenta v německém výrobci sportovních vozů Porsche za 3,9 miliardy eur (přes 100 miliard Kč). Porsche by se mělo v příštím roce stát desátou značkou skupiny Volkswagen.
Přední světové automobilky se nyní snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles prodeje na rozvinutých trzích. Čína loni díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.
Čínské sdružení automobilových výrobců (CAAM) tento týden oznámilo, že prodej osobních automobilů v Číně v květnu meziročně stoupl o 28,5 procenta na 1,04 milionu vozů. Zaznamenal tak nejpomalejší růst od začátku letošního roku. Za zpomalením růstu podle analytiků stojí silný srovnávací základ z loňského května, kdy prodej vyskočil o 46,8 procenta. Analytici počítají s pomalejším růstem i v dalších měsících.