EASTLOG 2010 opět nabídl atraktivní program tak, aby si každý účastník vybral téma dle svých potřeb. Několik programových částí zaměřených na různé oblasti logistiky přilákalo rekordní počet 282 delegátů. Ti volili mezi hlavním konferenčním programem zaměřeným zejména na zvyšování efektivity dodavatelského řetězce a workshopem o efektivním řízení skladu. Tradiční Business Arena přivítala letos 372 návštěvníků. Doprovodný program Business Areny sestával z Firemních seminářů, Korporátních akcí a letos také z workshopu Setkání kombinované dopravy. V programu kongresu nechyběly ani tradiční oblíbené části, jako Logistický Business Mixer či Návštěvy logistických center.
Celým programem kongresu EASTLOG 2010 se prolínalo slovo efektivita. „Proběhnuvší ekonomická recese nám všem připomněla nutnost konstantní snahy o dosažení vyšší efektivity našich činností, našeho podnikání. Logistika hledá cesty, jak dosáhnout kýženého výsledku levnější cestou. Na trhu zcela evidentně sílí hlasy po zvyšování efektivity nejen tlakem na ceny, ale také cestou strategií, realistickým nasazováním moderních technologií a spoluprací napříč celým dodavatelským řetězcem. Na tyto trendy reagoval letošní EASTLOG a podle zájmu logistických odborníků o všechny hlavní programové části bylo patrné, že trh si uvědomuje potřebu toho dělat svou práci profesionálně a na racionálních základech,“ komentoval letošní zaměření kongresu EASTLOG Jaroslav Smíšek, logistics group manager společnosti ATOZ EVENT, která kongres organizovala.
BUSINESS ARENA A JEJÍ PROGRAM
V moderním otevřeném prostoru kongresového centra TOP HOTEL PRAHA vyrostla po roce znovu Business Arena, kde návštěvníkům prezentovali své výrobky a služby přední poskytovatelé logistických služeb a dodavatelé vybavení pro logistiku. Ke zlatým partnerům, společnostem CTP Invest a CHEP CZ, se připojilo šest stříbrných partnerů a široká škála bronzových partnerů, takže se v Business Areně prezentovalo celkem 28 partnerů kongresu. Velmi silné postavení měly letos developerské společnosti; oproti loňsku výrazně narostl také sektor logistických společností.
Doprovodný program Business Areny byl složen z firemních seminářů, které ukázaly nejnovější informace k projektům a plánům některých společností prezentujících se v Business Areně, a z vlastní korporátní akce firmy Cushman & Wakefield.
Novinkou v programu byl workshop doplňující program Business Areny, a sice Setkání kombinované dopravy. Půldenní akce se zabývala podmínkami pro podnikání v oblasti kombinované dopravy, provozování překladišť či poskytování přepravních služeb s využitím více způsobu dopravy. Akce se setkala s nebývalou podporou subjektů zabývajících se tímto oborem. Program podpořily následující firmy: BOHEMIAKOMBI, ČSKD INTRANS, DB Schenker, ERS Railways, Mělník Intermodal Terminal.
KONFERENCE ZAMĚŘENÁ NA EFEKTIVITU
Hlavní konferenční program letošního kongresu EASTLOG byl zaměřen zejména na zvyšování efektivity dodavatelského řetězce jako celku. Hlavně odpolední část se pak soustředila na oblast rychloobrátkového zboží. Na delegáty kongresu EASTLOG 2010 čekalo celkem jedenáct programových částí hlavní konferenční linie. Odbornou záštitu nad programem opět převzala pracovní skupina Klubu logistických manažerů, složená ze šesti významných logistických odborníků na českém trhu (Miroslava Jechoux z ND Logistics CZ, Radka Procházková z Dr. Oetker, Peter Foltinský z Nordisk Transport Rail, Ferdinand Hlobil z Cushman & Wakefield, Martin Štrupl z Hamé a Petr Václavek, logistický konzultant).
Intenzivní program odstartoval úvodní přednáškou Tomáš Sedláček, hlavní makroekonomický stratég, ČSOB, aby poskytl náhled na současnou ekonomickou situaci. Pak už nastoupila ryze logistická témata. Například o významu práce se zásobami a plánování dodavatelského řetězce na jeho finanční efektivitu mluvil Petr Knap, partner společnosti Ernst & Young. Mezi další klíčové řečníky patřil Ralf Meistes, ředitel divize DIY-Logistics z německé centrály firmy Dachser (téma dodavatelských řetězců v segmentu hobbymarketů) nebo i Nicholas Wyss, Global Head of IV Retail & Fashion and Senior Vice President ze společnosti Panalpina Management (téma současných světových trendů v dodavatelských řetězcích).
Nechyběly ani případové studie – letos o projektu plánování přeprav v Plzeňském Prazdroji či o investici do automatické balicí a etiketovací linky ve společnosti Hamé. Vyvrcholením konferenčního programu se stala panelová diskuse na téma změn v maloobchodních dodavatelských řetězcích. Jejím cílem bylo také poodhalit nadcházející požadavky řetězců na své dodavatele. Pieter C. W. Vos, project manager, Tesco Stores, Tomáš Moravec, logistic manager, MAKRO Cash & Carry ČR, Werner Eberhart, ředitel logistiky, Globus ČR a Jan Hyťha, jednatel, Nagel Česko posluchače nezklamali, o čemž svědčila i živá diskuse v sále.
Celkem 15 řečníků poskytlo téměř třem stovkám logistických odborníků, kteří na konferenční program zavítali, cenné informace a inspiraci pro vlastní práci na zvyšování efektivity dodavatelského řetězce.
JAK ŘÍDIT SKLAD EFEKTIVNĚ
Nečekaně velký zájem vzbudil doprovodný workshop Efektivní řízení skladu. Jeho účastníci si vyměňovali praktické zkušenosti a tipy, jak efektivně, ale také bezpečně řídit sklad. Kdo si nenechal program ujít, získal cenný balík informací a tipů od zasvěcených praktických odborníků v tak dynamickém oboru, jako je management skladu, a to z širokého spektra problémů: od optimalizace flotily manipulační techniky, IT podpory skladovacích operací přes řízení lidských zdrojů v mezních situacích v logistice až po identifikaci slabých míst v bezpečnosti provozu. Jedna z prezentací se rovněž věnovala nové koncepci funkcí skladů na pozadí moderního pojetí systému dodavatelského řetězce u velkých společností.
LOGISTICKÝ BUSINESS MIXER, NÁVŠTĚVA LOGISTICKÝCH CENTER
Logistický Business Mixer uzavíral první den kongresu a přivítaly ho prostory Golf Klubu Hostivař. Tato VIP společenská akce je již tradičně ekvivalentem pro networking logistických profesionálů. Účastníci se dobře bavili v neformální atmosféře plné soutěží, dobrého jídla a pití a hlavně dobré nálady. Vysokou účast logistických manažerů z výrobních a obchodních firem, včetně maloobchodních řetězců, využili poskytovatelé logistických služeb a vybavení pro logistiku k získání nových kontaktů. Generálním partnerem byla společnost PointPark Properties.
Návštěva logistických center nabídla příležitost podívat se do provozu několika významných společností. Delegáti kongresu EASTLOG měli možnost vybrat si jednu ze tří cest. Prvním cílem byl terminál pro kombinovanou dopravu Mělník Intermodal Terminal a postřižínské distribuční centrum společnosti Tesco Stores ČR. Další cesta vedla do výrobního závodu společnosti Merisant v CTParku Krupka. Další v řadě logistických „tours“ byla návštěva distribučního centra společnosti DHL Express. Do CTPark Bor směřovala třetí cesta – zde delegáti měli možnost navštívit distribuční centrum společnosti Bridgestone a společnost Loxxess Bor.
Kongres EASTLOG se těšil významné podpoře partnerů z řad poskytovatelů logistických služeb a produktů. Zlatými partnery byly společnosti CTP Invest a CHEP. Stříbrnými partnery Advanced World Transport, Cushman & Wakefield, ČD Cargo, Goodman, GS1, PointPark Properties. Bronzoví partneři: ČSKD INTRANS, DACHSER, DEXION, EPRIN, ERS RAILWAYS, Euro Pool System International, IBG Praha, MECALUX, MEDITO, MĚLNÍK INTERMODAL TERMINAL, MOL Logistics, NYK Logistics, Panalpina, PROMAN, STOW, Transporeon. Partnerem workshopu Efektivního řízení skladu: Manhattan Associates. Partneři kombinované dopravy: BOHEMIAKOMBI, ČSKD INTRANS, ERS Railways, Mělník Intermodal Terminal. Speciální partneři: J. A. Clean, Port of Rotterdam, TOP HOTEL PRAHA.
Stejně tak Logistický Business Mixer měl celou řadu partnerů: Generálním partnerem byla firma PointPark Properties, partnery pak: CTP Invest, DACHSER, FM Logistic, ND Logistics CZ, DB Schenker, Schoeller Arca Systems. Speciální partneři: Dallmayr, Jan Becher – Karlovarská Becherovka, Maspex Czech.
EASTLOG 2010 v číslech:
Business Arena
378 návštěvníků
28 partnerů
6 firemních prezentací formou Firemních seminářů a Korporátních akcí
1 půldenní workshop Setkání kombinované dopravy
Konference
282 delegátů
15 řečníků
11 odborných přednášek a panelových diskuzí
6 navštívených logistických center
Workshop Efektivní řízení skladu
85 účastníků
5 přednášek
6 řečníků
XII. Logistický Business Mixer
245 hostů
1 ocenění Cena nájemců – nejlepší logistický park pro rok 2010
16 cen v tombole vylosováno
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
ATOZ EVENT, s. r. o.
Jaroslav Smíšek, Logistics Group Manager
Mobil: +420 733 559 474
jaroslav.smisek@atoz.cz
O společnosti ATOZ EVENT:
Atoz Event, s. r. o. patří na českém trhu k předním společnostem působícím v oblasti logistiky a retailu. Specializuje se na organizování odborných konferencí, workshopů a společenských akcí. Mezi vlastní dlouhodobé projekty patří například fóra LOG-IN a EASTLOG, golfový turnaj pro logistické specialisty s názvem golfLOG, golfový turnaj pro retailové odborníky – Retail Masters Day, Retail Business Mixer (VIP společenské setkání odborníků z maloobchodu), Logistický Business Mixer (VIP společenské setkání logistických odborníků), HOREKA – 112 kongres na podporu české gastronomie a hotelnictví, marketingový program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka nebo kongres pro nezávislý trh Samoška. Firma je součástí skupiny ATOZ Group, do které patří také vydavatelství ATOZ Publishing publikující odborné časopisy Zboží & Prodej, Horeka, RetailBiz, Spiritor, a Systémy Logistiky. ATOZ Group působí na českém trhu od roku 1993, v roce 2006 vstoupil i na slovenský trh. Více informací naleznete na www.atoz.cz.