V zisku nejsou započítány jednorázové mimořádné účetní položky. Provozní zisk se podle Marečka pohyboval na úrovni předchozích let. Finanční rok pivovaru skončil letos 31. března.
"Trh ovlivnilo výrazné zvýšení spotřební daně a DPH letos v lednu i loňský růst nezaměstnanosti. Po několika letech růstu spotřeba na českém pivním trhu již druhý rok po sobě poklesla," řekl generální ředitel Doug Brodman. Hospodářské výsledky podle něj odrážejí zaměření Prazdroje na rozvoj prémiového portfolia, zejména značky Pilsner Urquell, a včasného zavedení Gambrinusu 11° Excelent do rostoucího "jedenáctkového" segmentu.
Celý pivní trh v ČR vloni meziročně poklesl podle statistik Českého svazu pivovarů a sladoven o 5,9 procenta, objemy Prazdroje se snížily v roce 2009 o 4,5 procenta.
Prazdroj loni v Česku a v zahraničí prodal přes 10,5 milionu hektolitrů piva. Meziročně šlo o pokles 1,9 procenta. Na domácím trhu uplatnil 7,55 milionu hektolitrů piva, což bylo o 4,5 procenta méně. V 56 zemích světa podnik prodal 2,99 milionu hektolitrů piva, meziročně o 7,2 procenta více. Licenční výroba na Slovensku, v Rusku, Polsku a Maďarsku se zvýšila o 15,2 procenta na loňských 2,2 milionu hl, přímý vývoz klesl o 10,2 procenta na 790.000 hl.
Podnik loni v listopadu zdražil v průměru o jedno procento, od letošního ledna se do cen promítla zvýšená spotřební daň a DPH, a ceny tak vzrostly o 4,6 procenta, tedy o 60 haléřů až korunu na půllitru.
Pivovar podle studie Ernst&Young pro Brewers of Europe ze srpna 2009 vytváří a podporuje přibližně 33.600 pracovních míst, ať už svých 2400 zaměstnanců, nebo zprostředkovaně v dopravě, maloobchodě, pohostinství, jiných službách a v zemědělství. Dává tak přes 60 procent všech pracovních příležitostí, které v Česku vytváří celý pivovarský sektor. Za služby a suroviny zaplatil Prazdroj dodavatelům 6,2 miliardy korun, z toho většinu českým výrobcům a obchodním partnerům.