Volkswagen těží zejména ze silného růstu poptávky v Číně, která je jeho největším trhem. Celkový prodej skupiny Volkswagen v Číně v prvních pěti měsících roku stoupl o 48 procent na 777.800 vozů. Škoda Auto zvýšila prodej na čínském trhu o více než 90 procent na 69.000 vozů.
"Volkswagen nyní těží z velmi dobré poptávky na důležitých trzích, jako jsou Čína a USA," uvedl šéf prodeje VW Christian Klingler. "Tento trend nám ale nedovoluje činit jakékoliv závěry ohledně dalšího vývoje. Rok 2010 zůstává pro automobilový průmysl obtížným rokem," dodal.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát rovněž největším výrobcem automobilů na světě. Firma tento týden uvedla, že chce během tří až čtyř let zdvojnásobit své výrobní kapacity v Číně na zhruba tři miliony vozů ročně.
Automobilka koncem loňského roku koupila 49,9 procenta v německém výrobci sportovních vozů Porsche za 3,9 miliardy eur (přes 100 miliard Kč). Porsche by se mělo v příštím roce stát desátou značkou skupiny Volkswagen.
Škoda Auto v letošním prvním čtvrtletí vydělala 2,06 miliardy korun, meziročně o 561 procent více. Loni firmě klesl čistý zisk o 68 procent na 3,46 miliardy korun. Tržby se propadly o 6,2 procenta na 187,8 miliardy Kč. Dodávky zákazníkům mírně vzrostly o 1,4 procenta na rekordních 684.200 vozů.