Ze zprávy vyplývá, že ekonomická krize loni změnila chování zákazníků v kategorii mléčných výrobků. "Spotřebitelé daleko více sledovali promoční akce, více si kupovali levnější mléčné výrobky," uvedlo v ní představenstvo společnosti. Firma v uplynulém roce přesto vyrobila a distribuovala rekordních více než 104.000 tun výrobků.
Plánem společnosti vyrábějící především jogurty, ale také tvarohy, mléčné nápoje či smetany pro letošní rok je nadále budovat svou pozici na trhu. Posilovat chce zejména postavení klíčových značek, jako jsou Activia, Actimel, Kostíci a Dobrá máma, stojí ve zprávě.
Původem francouzská potravinářská skupina Danone je největším výrobcem jogurtů na světě. Na český trh firma vstoupila v roce 1990, kdy začala spolupracovat s benešovskou mlékárnou. V roce 1991 v Benešově založila společnost s ručením omezením a o tři roky později se transformovala na akciovou společnost. Benešovský závod Danone zpracuje denně 240.000 litrů mléka, což jsou dvě procenta produkce mléka v zemi. Podle výzkumu agentury AC Nielsen patří Danone na českém trhu jogurtů 30procentní podíl. Společnost v závěru loňského roku zaměstnávala v Česku 411 lidí.