Firma loni v důsledku ekonomické krize prodala v tuzemsku i zahraničí meziročně o sedm procent méně zlatavého moku. Její prodeje činily 3,02 milionu hektolitrů piva. Bylo to první snížení prodejů po šesti letech předchozího růstu. Nižší poptávka po pivu zasáhla celý tuzemský pivní trh, výstav tuzemských pivovarů v roce 2009 klesl o šest procent.
"Podíl na poklesu prodeje měly především značky z levnějších segmentů, což ovlivnilo výši našich tržeb, které zaznamenaly jen velmi mírný pokles," řekl ČTK Barvík. "Tato skutečnost se spolu se snížením úrovně nákladů pozitivně projevila na výsledku našeho hospodaření," dodal.
"Nárůst (zisku) byl také významně ovlivněn skutečností, že v roce 2008 naše společnost provedla významnou korekci účetnictví z titulu opravy obalových sald, která znamenala dodatečné náklady pro rok 2008, a které se v roce 2009 již neopakovaly," uvedl mluvčí.
Pivovary Staropramen loni v prosinci změnily majitele. Předchozí vlastník, společnost AB InBev, společnost prodal firmě CVC Capital Partners spolu s dalšími pivovary na Slovensku, v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku a Srbsku. Značka Staropramen je vlajkovou lodí celé skupiny vystupující pod názvem StarBev, jejíž vedení sídlí v Praze. Pivovary Staropramen jsou se zhruba patnáctiprocentním podílem na trhu, jehož zhruba polovinu ovládá Plzeňský Prazdroj, dlouhodobě českou pivovarnickou dvojkou.