Podle dříve zveřejněných informací je důvodem zdržení insolvence jedné z firem, která měla na starosti výstavbu terminálu nového letiště. Vedle toho ji zkomplikovalo také dubnové nařízení Evropské komise, které od roku 2013 ruší současná omezení pro množství tekutin, které si pasažéři mohou brát na palubu letadel. To si vyžádá vybudování bezpečnostních scannerů na tekutiny, se kterými původní projekt nepočítal a které budou potřebovat více místa, než bylo plánováno.
Letiště BBI za zhruba 2,5 miliardy eur (asi 64,5 miliardy Kč) vzniká rozšířením stávajícího berlínského letiště Schönefeld. Po svém dokončení nahradí i druhé berlínské letiště Tegel a mělo by odbavit nejméně 27 milionů cestujících ročně. To už ponese jméno bývalého západoberlínského starosty a německého kancléře Willyho Brandta.
BBI je v současnosti jednou z největších infrastrukturních staveb v Německu a největším letištním staveništěm v Evropě. Kapacita centrálního šestipatrového terminálu má být postupně zvyšována až na 45 až 50 milionů cestujících ročně. Berlín tak chce konkurovat Frankfurtu nad Mohanem nebo londýnskému Heathrow a přitáhnout cestující i ze sousedního Česka a Polska.