Pošta v zadávacích podmínkách stanovila, že u jednotlivých zakázek zadávaných na základě rámcové smlouvy se mohou měnit požadavky na technické parametry vozů. "Zadavatel si tak fakticky vyhradil právo odebírat i vozidla jiných parametrů, než která byla vymezena v zadávací dokumentaci. Toto ustanovení je zásadním porušením zákona o veřejných zakázkách a mohlo podstatným způsobem ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky," uvedl Rafaj.
Zadavatel dále požadoval, aby uchazeči doložili seznam významných dlouhodobých dodávek vozidel obdobného typu pro jednoho objednatele v letech 2006 až 2008. Tento požadavek byl podle ÚOHS nepřiměřený. "Dodavatel mohl prokázat splnění odpovídající kvalifikace i více dodávkami probíhajícími v jeden časový okamžik více objednatelům," uvedl Rafaj.
Při hodnocení ekonomické výhodnosti nabídky Česká pošta posuzovala cenu, maximální termín dodání vozidel a kvalitu plánu organizace plnění zakázky. Nabídka měla uvádět i cenu za 50 kusů vozidel od každého ze sedmi typů požadovaných automobilů. Tento požadavek byl podle ÚOHS v rozporu s předpokládaným počtem odebraných vozidel, neboť u některých typů zadavatel předpokládá odebrání výrazně menšího počtu kusů. "Uchazeči o zakázku tak oceňovali objem dodávek, který ve skutečnosti nebudou realizovat, a výše nabídkové ceny tedy nebude odpovídat reálnému odběru," dodal Rafaj.