"Otevření této stavby je nejvýznamnější dopravní počin posledních let. Úsek příznivě ovlivní dopravní situaci nejen v jižní části Prahy, protože urychlí provoz a značně uleví od tranzitního provozu Jižní spojce a Barrandovské spojce, ale i v celém středočeském regionu díky propojení plzeňské a brněnské dálnice,“ uvedl generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
Nová dálnice mezi Slivencem a Modleticemi je aktuálně největší silniční stavbou v České republice. Její součástí je například 2,5 kilometru dlouhá mostní estakáda přes řeky Berounku a Vltavu, dva téměř dvoukilometrové tunely Cholupice a Lochkov nebo dvě velké mimoúrovňové křižovatky, jedna s výpadovkou na Příbram, druhá s D1. Náklady činí zhruba 18 miliard Kč bez daně z přidané hodnoty. ŘSD zároveň komplexně opravuje navazující úsek Třebonice - Slivenec z roku 1983.
Termín otevření nové spojky se několikrát posunul řádově o měsíce, v poslední době ŘSD mluvilo o konci léta. Za zpožděním stojí mimo jiné letošní dlouhá a tuhá zima.