"Celkový počet prodaných trolejbusů bude záležet na tom, jak dopadne Řím. Sériové dodávky se rozběhnou v září," dodal. Plzeňský podnik tam dodá do poloviny příštího roku 45 vozů s možnou opcí, o níž se rozhodne až po první etapě kontraktu. Letos dále podnik dodá všech 30 vozů do Sofie. "Jednáme o řadě projektů, z nichž některé jsou velmi zajímavé, dlouhodobé, pro renomované zákazníky, a to i referenční projekty," dodal Šilhánek bez specifikace teritoria a zákazníků.
Podnik, který drží trvale necelých 700 pracovníků, loni vyrobil necelou stovku trolejbusů, z nichž inkasoval téměř 1,2 miliardy korun, trakční motory tvořily 900 milionů Kč, zbytek elektrické pohony. "Nejvíce exportně orientované jsou motory, na druhém místě jsou trolejbusy a třetí pohony," uvedl ředitel. Hlavními zákazníky podniku jsou Škoda Transportation a Škoda Vagonka, tedy firmy ze skupiny Škoda.
Firma uvažuje o další expanzi do zajímavých teritorií, jedním z nich je Rusko. "Je to hodně čerstvé, jsou vytypované dvě tři varianty, jak se dále rozvíjet. Možná je koupě továrny i společný podnik," vysvětlil Šilhánek. Výrobci trolejbusů jsou podle něj v Rusku, na Ukrajině i v Bělorusku. Perspektivními vývozními teritorii pro Škodu Electric jsou kromě Ruska Pobaltí i středoasijsské republiky.