Úřad začal situaci prověřovat na základě únorové stížnosti francouzské služby Navx, která poskytuje GPS a datové služby pro takzvané chytré mobilní telefony. Podle ní zneužil světově největší internetový vyhledávač svou dominantní pozici, když jí zablokoval účet pro AdWords.
"Google zavedl ve své službě AdWords zásady o obsahu způsobem, který postrádá objektivitu a transparentnost," uvedl francouzský regulátor. Výsledkem je podle něj diskriminační přístup k dodavatelům kamerových databází. Placené vyhledávání AdWords představuje jádro reklamního podnikání Googlu na webu.
Navx dodala, že se chování Googlu okamžitě odrazilo v jejích příjmech a výrazně poznamenalo i její růstový potenciál. Google ale věří, že závěrečný nález úřadu vyzní v jeho prospěch. Podle mluvčího společnosti francouzské úřady uznávají její právo stanovit jasná pravidla pro obsah, aby se zaručila adekvátnost reklam.
Protimonopolní úřad nařídil společnostem Google Ireland a Google, aby během čtyř měsíců objasnily rozsah a dopad podmínek AdWords. Zároveň nařídil, aby se účet AdWords firmy Navx obnovil do pěti dnů, napsala agentura Reuters.