Minulý rok zaznamenal pokles výroby celý pivovarnický sektor. "Celkové objemy prodejů klesly o šest procent a z toho logicky poklesly i tržby. Na pozadí těchto výsledků si náš pivovar vedl dobře, protože přestože jsme zaznamenali pokles prodejů o 2,8 procenta, tak se naše tržby zvýšily. Za tímto zlepšeným výsledkem stojí lepší exportní a obchodní výsledky," řekl Boček.
Boček neočekává, že by se situace tento rok zlepšila. Předpokládá, že bude i nadále klesat prodej rychloobrátkového zboží, tedy i piva, na kterém budou lidé šetřit.
Budvar vyváží 45 procent své produkce do zahraničí, to je nejvíc mezi českými pivovary. Jeho podíl na českém exportu vzrostl z 15,7 na 19,1 procenta. Export meziročně poklesl o 0,3 procenta, to považují představitelé podniku v době ekonomické krize za úspěch. Globální spotřeba piva stagnovala, v západní Evropě klesla o 2,5 procenta a ve východní o sedm procent. Budvar exportuje do 58 zemí.
Pivovar posílil také podíl na české výrobě ze 6,6 procenta za 7,1 pct. Většinu prodaného piva - téměř 57 procent - tvoří ležák, výčepní pivo dosahuje více než 40procentního podílu. Zbytek tvoří nealkoholické a speciální pivo. V Česku Budvar prodal přes 695.000 hektolitrů piva, o 4,9 procenta méně než loni, tržby klesly o 1,3 procenta.
Boček uvedl, že klesá prodej piva v gastronomických zařízeních, snížil se i počet těchto provozoven. Za poslední dva roky jich ubylo pět procent na zhruba 1550. Lidé si častěji pivo kupují v maloobchodech a tento trend bude podle něj pokračovat.
Národní podnik navýšil svůj základní kapitál o miliardu na 3,1 miliardy korun a rezervní fond navýšil o 200 milionů korun na 620 milionů.