CZ Loko a ILA uspěly ve výběrovém řízení, jako způsob financování si dráhy vybraly zpětný leasing. "To znamená, že dráhy prodají lokomotivy společnosti Impuls-Leasing-Austria a po jejich modernizaci je dostanou do finančního pronájmu po dobu deseti let s následným odkupem," uvedla ředitelka odboru investic Hana Dluhošová.
Lokomotivy se dočkají především výkonnějšího ale úspornějšího motoru, vlaky tažené brejlovci by tak měly být rychlejší. Nové stroje budou rovněž produkovat méně exhalací a hluku. Po modernizaci brejlovců dráhy vyřadí z provozu nejstarší velké motorové lokomotivy řady 749 s přezdívkou "Zamračená" nebo "Bardotka".
Obnovené brejlovce budou tahat především rychlíky z Prahy přes Písek do Český Budějovic, objeví se také v okolí Brna nebo na tratích z Hradce Králové do Trutnova a Letohradu.
Dráhy obnovou lokomotiv s typickým tvarem kabiny kráčí po stopách některých dalších dopravců, které již své brejlovce nechaly zrekonstruovat. Využívá je například OKD Doprava nebo ČD Cargo. Některé lokomotivy skončily i u zahraničních dopravců, například v Itálii. Všechny rekonstrukce provedla společnost CZ Loko.
Brejlovce pocházejí z dílny ČKD Praha, které je vyrábělo především v 70. letech. Počet brejlovců na české železnici není znám, podle Klubu přátel Brejlovců jich však v uplynulých letech velká část skončila na šrotišti.