Terezínská ulice je jedinou alternativou k věčně ucpanému průtahu kolem města, po němž jezdí denně na 10.000 aut okolo rozestavěné dálnice D8. Alespoň částečně mu odlehčuje od kamionů i osobní dopravy, pro místní je potom zcela nezbytným spojením s okresním městem. Teď z ní ale zbude jen jeden pruh, na němž se budou střídat auta z obou směrů a provoz budou řídit semafory.
"Počítáme s tím, že určitě nastanou komplikace a bude se to ucpávat," řekl dnes ČTK Jan Ponrt z litoměřické dopravní policie. Stavba kruhového objezdu by měla trvat od 12. července do 12. září, pak se budou dělat ještě dokončovací práce. Na konci roku přitom začne odlehčovat městu i dálnice, která by měla být po několika etapách dokončena alespoň do obce Bílinka, což Lovosicím výrazně odlehčí. To by mělo nastat nejpozději na konci roku 2011.
Nová průmyslová zóna přitom bude tou dobou nejspíš pořád prázdná. "Měla tam být naše čerpací stanice, skladové a distribuční centrum či myčka nákladních aut. Kvůli tomu se pozemky kupovaly, ale zasáhl do toho negativně ekonomický útlum a partneři ustoupili. Zóna se odkládá na neurčito," přiznal Jaroslav Stránský ze společnosti Armex Oil, která je investorem průmyslové zóny.
Stránský odmítl kritiku, že je načasování stavby nevhodné. "Snažíme se jen zajistit dostatečný přístup k našim pozemkům, i pro nákladní dopravu. Nemá patřičné parametry, přitom je to investice do budoucnosti. Dopravě to podle nás tolik neuškodí," řekl.
Kromě nové třicetihektarové průmyslové zóny budou využívat a spolufinancovat kruhový objezd i už fungující podniky Agrofert a další, samy se bez ní ale zatím obešly bez problémů. Stavba vyjde na téměř 12 milionů korun.