Sankce patří k nejvyšším, které úřad dosud dal městům.
"Zadavatel byl povinen tuto veřejnou zakázku zadat v některém ze zadávacích řízení a zveřejnit ji jak na centrální adrese, tak v Úředním věstníku Evropské unie, což neučinil," uvedl Brom. Město tak podle něj narušilo soutěžní prostředí, do tendru se v případě správného postupu mohli přihlásit i další uchazeči.
Základním znakem koncese je mimo jiné přenos podstatných rizik z veřejného zadavatele na koncesionáře. ÚOHS ve svém rozhodnutí konstatoval, že ekonomické riziko v tomto případě neexistuje.
Město se zavázalo spoluvytvářet cenové podmínky pro uživatele parkovacích ploch včetně nezbytné cenové regulace parkovného tak, aby byla zajištěna samofinancovatelnost systému. Atol má na základě smlouvy zajištěnu úhradu nákladů a investic vkládaných do parkování i zisk. Koncesionář má díky smlouvě s městem až na výjimky zajištěnu exkluzivitu na provozování veškerých parkovacích míst v centru města. Podle Broma tedy neexistuje konkurence ani rizika, která by ze zadavatele mohla přejít na koncesionáře.
Nejvyšší pokutu pro města dal ÚOHS zlínskému magistrátu. Sankci tři miliony měl zaplatit za balík chybných zakázek. Pokuta dosud není pravomocná. Hradec Králové v minulosti dostal sankci 700.000 korun za chybné výběrové řízení na odpadovou firmu. Pokutu již zaplatil.