"Chystáme se vytvořit nové nástroje vyhledávání letů, které se zaměří na koncového uživatele," uvedl na konferenci s analytiky a novináři generální ředitel Googlu Eric Schmidt. Dodal, že Google nemá v plánu prodávat lidem letenky a že bude respektovat všechny současné dohody ITA s partnery.
Akvizice Googlu umožní konkurovat inovacím, s nimiž přišel Microsoft u svého vyhledávače Bing. Microsoft se přitom zaměřil na specifické kategorie jako cestování a nakupování, a získal tím vyšší podíl na trhu.
Google bude na dohodě zřejmě pracovat ještě několik týdnů. Experty na cestovní ruch ale znejistělo, že by mohl získat na odvětví příliš velký vliv.
ITA se zhruba 500 zaměstnanci je zdrojem informací o cenách letů pro celé odvětví letecké dopravy. Její servis využívají letecké společnosti, cestovní kanceláře a další organizace. Jsou mezi nimi společnosti American Airlines a Continental Airlines, služby Hotwire, Kayak a Orbitz i právě Bing od Microsoftu.
Manažeři Googlu označili akvizici za přínos pro trh i spotřebitele. Zároveň ale předpokládají, že regulátoři v USA budou prověřovat dopady transakce podrobně, napsala agentura Reuters.