Příčinou potíží s motory jsou defektní pružiny ventilů, které můžou za provozu zastavit motor, uvedl mluvčí automobilky. Šéf značky Lexus Mark Templin uvedl, že závada vznikla při výrobě použitím špatného materiálu.
Z 270.000 problémových aut jich podnik zhruba 180.000 prodal v zahraničí a zbytek v Japonsku. Vedle sedmi modelů sedanu Lexus se problém týká i modelu Crown. Podle japonského tisku může akce přijít Toyotu na 20 miliard jenů (4,7 miliardy Kč), to ale výrobce nekomentoval.
Podnik uvedl, že v Japonsku obdržel na vadné motory kolem 200 stížností. Někteří řidiči firmě oznámili, že motor vydává divný hluk. Mluvčí dodal, že v souvislosti s vadnými motory nejsou hlášeny žádné nehody.
Kvůli problémům s nechtěným zrychlováním byla Toyota nucena svolat od loňského října po celém světě k opravě přes osm milionů automobilů. Firma před časem souhlasila se zaplacením rekordní pokuty 16,4 milionu dolarů (zhruba 340 milionů Kč), kterou firmě kvůli údajnému zatajování problémů s vadnými plynovými pedály vyměřily úřady ve Spojených státech.
Svou vedoucí pozici na trhu si Toyota vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Rozsáhlá svolávání automobilů k opravě však mají negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.
Toyota o víkendu oznámila, že ve Spojených státech svolá kvůli možnému prosakování paliva k opravě hybridní vozy Lexus HS250h a dočasně zastaví jejich prodej. Opatření se týkají zhruba 17.000 automobilů vyrobených pro americký trh.