Reklamní hodnota Berdycha se díky Wimbledonu zněkolikanásobila

07.07.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 7. července (ČTK) - Účast Tomáše Berdycha ve finále Wimbledonu mu přinese kromě finanční odměny v přepočtu 16 milionů korun i další bonusy ve formě příjmů z reklamy. Podle Berdychova manažera Miroslava Černoška se jeho cena na reklamním trhu díky úspěchu v turnaji zněkolikanásobila. Odborníci na reklamu, které ČTK oslovila, se shodují na tom, že se Berdych zařadil do pětice nejdražších sportovců na reklamním trhu v Česku.

Největší bonusy dostane Berdych od firem s oblečením. Tenista má uzavřenou smlouvu se společností Nike až do roku 2013, logo jiné firmy na svém dresu nosit nesmí. Smlouva je pro Berdycha atraktivní hlavně v bonusové části, podle některých spekulací se bonusy pohybují v řádech stovek tisíc dolarů.

Podle bývalého šéfa Asociace komunikačních agentur a nynějšího pedagoga Vysoké školy ekonomické Jiřího Mikeše bude Berdych nyní patřit mezi nejlépe vydělávající sportovce Česka. Mezi nejdražší české sportovce patří podle Mikeše z marketingového hlediska také fotbalový gólman Petr Čech, hokejisté Jaromír Jágr a Tomáš Vokoun a fotbalista Tomáš Ujfaluši.

Podle prezidenta Asociace českých reklamních agentur Pavla Brabce poskočil Berdych svou účastí ve finále Wimbledonu "do jiného levelu" na reklamním trhu. Brabec ale zdůraznil, že nyní bude záležet na tom, jak Berdych se svým úspěchem marketingově naloží. "Když bude mít špatného manažera, tak to prostě nepůjde," uvedl Brabec.

Velkou výhodou Berdycha je podle odborníků to, že umí vystupovat na veřejnosti a je velmi komunikativní. Brabec například pozitivně hodnotil Berdychovo chování po utkání, kdy prohlásil, že druhé místo je pro něj výzvou pro příští rok, čímž si zajistil mediální pozornost.

Čeští sportovci se v posledních letech stali součástí řady reklamních kampaní. Finanční odměna za jejich reklamní aktivity je ale střeženým tajemstvím. Nejvyšší částky většinou dostávají olympijští vítězové či sportovci, kteří uspějí na mistrovství světa.

Olympijský vítěz a desetibojař Roman Šebrle například předloni na jaře spojil své jméno s obchodním řetězcem Interspar. Zkušenosti s reklamou má také olympijská vítězka v běžeckém lyžování z Turína Kateřina Neumannová, která v minulosti spolupracovala s telekomunikačními společnostmi. V roce 2006 pak Neumannová podepsala smlouvu na propagaci margarínu, ještě předtím účinkovala v reklamě na zubní pastu.

Desetibojař Tomáš Dvořák například dříve spolupracoval při propagaci telekomunikační firmy a za pět let si podle odhadů odborníků vydělal několik milionů korun. Kajakářku Štěpánku Hilgertovou mohli lidé vidět v reklamě na čokoládovou pomazánku a stala se i tváří jedné pojišťovny.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK