V nové části lakovny s kapacitou až 600 nalakovaných karoserií denně budou namontovány podle mluvčího nejmodernější technologie. "Například suchý odlučovač částic, který redukuje emise až o 90 procent a až o 80 procent snižuje spotřebu energie, není instalován při výrobě v sériových podmínkách ještě nikde na světě," řekl Machalík.
Stavební práce a přípravy na spuštění výroby nového vozidla budou podle mluvčího pokračovat i během celozávodní dovolené na přelomu července a srpna.
Bratislavský závod se v rámci německého koncernu zaměřuje na výrobu sportovně-užitkových vozidel. Z výrobních linek sjíždějí modely Volkswagen Touareg a Audi Q7, ale i karoserie pro vozy Porsche Cayenne. Produkce automobilů New Small Family by měla začít v příštím roce pod třemi značkami Škoda, Volkswagen a Seat.
Nový model má zvýšit kapacitu závodu o zhruba 30 procent na 400.000 vozů ročně. Loni z linek bratislavského závodu VW sjelo přibližně 106.000 vozů. Produkce se tak proti roku 2008 snížila o 43 procent kvůli poklesu poptávky po dražších automobilech v době hospodářské krize.