"Bude to jeden z mnoha obchodů, které se Apple chystá v Číně otevřít," uvedl vice prezident společnosti pro maloobchodní aktivity Ron Johnson. První čínskou vlajkovou prodejnu otevřela Apple v roce 2008 v Pekingu. Většina zboží od Apple se v Číně prodává přes síť distributorů, obchod v Šanghaji je druhou prodejnou přímo od Apple.
Apple s produkty jako iPhone a iPad konkuruje na trhu s napjatými cenami. Protože firmě dlouho trvá, než se svými novinkami vstoupí i na čínský trh, spotřebitelé se v Číně často obracejí na černý trh a kupují pašované zboží ze zahraničí nebo padělky.
Předseda čínské počítačové firmy Lenovo Group Liou Čchuan-či proto například počátkem měsíce uvedl, že Apple nevyužívá plně příležitostí k čínské expanzi. China Unicom je jediným operátorem, který v Číně prodává mobily iPhone, přestože rivalové jako China Mobile projevily zájem tyto chytré telefony prodávat, napsala agentura Reuters.