Podle něho lidé zablokují jediný přechod pro chodce v obci Hrádek. "Budou po něm chodit po dobu dvou hodin," řekl ČTK starosta. Dopravě na mezinárodní silnici s extrémně hustou kamionovou dopravou mezi Českem, Slovenskem a Polskem by tak hrozil totální kolaps.
"Dali jsme úřadům čas do 14. července, aby připravily nějaké řešení. Pokud se tak nestane nebo nepřijede situaci osobně řešit budoucí ministr dopravy Vít Bárta, tak příští čtvrtek proběhne protestní akce," prohlásil starosta Bystřice. Řidičům během ní budou předávat letáky s vysvětlením celého problému. V plánu již mají také další blokádu, která by se konala v pátek 23. července od 16:00 do 18:00.
Lidé v menších obcích na Třinecku považují současnou situaci na silnici I/11 za neúnosnou. Dennodenně zažívají dopravní kolapsy. Hustá doprava má negativní dopady na jejich život. Podle starosty Hrádku Roberta Borského projíždí jejich obcí dopravní kolona pomalou rychlostí nepřetržitě prakticky po celý den. Denně obcí projede až 25.000 aut, z toho velké množství kamionů.
Starosta Bystřice kvůli problému poslal ministerstvu takzvanou bystřickou výzvu. Podle něj se nabízejí dvě možná řešení. Buď se převede doprava na jinou silnici přes Frýdek-Místek a jiný hraniční přechod Bílá - Bumbálka, nebo se kamionům povolí projíždět obcemi na Třinecku pouze v noci.
Podle náměstka hejtmana pro dopravu Miroslava Nováka je návrh starosty Bystřice odklonit kamionovou dopravu na Frýdek-Místek řešením, které by negativně postihlo mnohem více občanů než v současnosti. "Průjezd městem Frýdek-Místek je již nyní velmi problematický, trasa by pokračovala přes obec Ostravici, a dále by také vedla kolem vodní nádrže s pitnou vodou," uvedl Novák.
I druhý návrh, omezit jízdu kamionů jen na noční hodiny, je opět podle Nováka velmi složitým řešením. "Jedná se o zastavení mezinárodní dopravy a samozřejmě zde je nutné vyřešit, mimo jiné, ve kterých místech by měla být odstavná parkoviště pro velké množství vozidel nad 3,5 tuny. Věříme, že dojde ke kompromisnímu řešení tohoto problému," dodal Novák.