Zřejmě nejdražší v tuzemsku je krátkodobé parkování na pražském ruzyňském letišti, kde motorista za hodinu zaplatí 200 korun, prvních 15 minut je ale zdarma. Týdenní parkování na dlouhodobém parkovišti na Ruzyni vyjde na 900 korun.
V metropoli se sazba parkovacích automatů v oranžové zóně pro krátkodobé stání pohybuje od deseti do 40 korun, střednědobé parkování do šesti hodin vyjde na pět až 30 korun za hodinu. Rezidenti v některých městských částech mají pro parkování vyhrazené zóny, kde platí 700 korun za rok.
"Obecně je možno říci, že se v poslední době počet parkovacích míst zvyšuje, a to zejména ve statutárních městech. Sazby jsou v každém městě stanovovány různě," uvedla mluvčí Svazu měst a obcí Ingrid Štegmannová.
V Praze je v současnosti přes 440 parkovacích automatů. "V pravobřežní části Prahy 1 se první parkovacích automaty objevily ve druhé polovině 90. let minulého století, Na Malé Straně a na Hradčanech a v Městské části Praha 2 se s instalací začalo v roce 2007, v Městské části Praha 3 a Praha 7 v roce 2008," řekl ČTK mluvčí magistrátu Jiří Wolf.
V Německu je nejdražší městské parkování v Mnichově. V některých tamních parkovacích domech zaplatí řidiči až šest eur (zhruba 152 Kč) za hodinu. Tento nelichotivý primát potvrzuje i studie z roku 2008, která porovnávala parkovné v německých velkoměstech v sobotu od 09:00 do 13:00, a čtyři hodiny stání v bavorské metropoli tehdy v průměru vyšly na devět eur (dnes téměř 230 Kč), nejvíc ve všech testovaných městech.
Vůbec nejdražší parkovací zóna u západních sousedů je na berlínském letišti Tegel, kde odstavení auta na den na krátkodobém parkovišti stojí 140 eur (přes 3500 Kč).
V Rakousku je placené parkování v celém historickém jádru a širším centru Vídně. Tuto takzvanou modrou zónu ohraničuje vnější městský okruh - Gürtel. Na ulici je tu možné parkovat maximálně dvě hodiny a řidiči musí mít parkovací lístky. Jsou k dostání v trafikách, na nádraží, u některých benzinových pump či spořitelen a uhradit je lze i přes mobil. Každá půlhodina stání stojí 60 centů (zhruba 15 Kč). Dvě hodiny tak v přepočtu vyjdou na 60 korun. Najít místo k odstavení auta na ulici bývá ale dost obtížné.
V centrech hlavních měst rakouských spolkových zemí lze na ulicích parkovat maximálně hodinu a půl až tři hodiny. Ceny za parkovací lístky či poplatek v automatu bývají nižší než ve Vídni. V parkovacích domech pak obvykle první hodina stojí dvě eura (kolem 50 Kč).
Moskva ještě před dvěma lety kvůli podvodům a přemrštěným sazbám (až 300 rublů, čili 200 Kč za hodinu) zakázala působení výběrčích parkovného v ulicích. Na ulicích se tak parkuje zadarmo, s výjimkou 15 parkovišť u nádraží a letišť, kde poplatek inkasují automaty. Například na letišti Domodědovo u Moskvy je rychlé vyložení či naložení cestujících zdarma, jinak se za každou začatou půlhodinu platí 50 rublů (asi 32 Kč), za 24 hodin pak 800 rublů (520 Kč).
Ruskou metropolí se pohybuje na 3,6 milionu aut denně, regulérní místo k zaparkování mají jen asi dvě pětiny z nich, a tak najít volné místo může trvat i několik hodin. Řidiči parkují kdekoliv, kde je to fyzicky možné, anebo využívají placená podzemní či nadzemní parkoviště. Nákupní centra si za první tři hodiny obvykle účtují 100 rublů (65 Kč), anebo se hodinová sazba pohybuje okolo 40 rublů (asi 26 Kč).