Dolanská: Era je značka, kterou jsme vybrali jako symbol nové éry Poštovní spořitelny

02.08.2010 | , Finance.cz
ÚČTY A SPOŘENÍ


perex-img Zdroj: Finance.cz

Naše úpravy sazebníku jsou trochu jiného rázu. Zavedli jsme tzv. pásmový sazebník, ve kterém jsou jednotlivé operace dle své povahy za stejný poplatek, uvedla v rozhovoru Vlasta Dolanská.


Vlasta DolanskáS Vlastou Dolanskou, výkonnou ředitelkou Poštovní spořitelny, jsme si povídali o proměně bankovních produktů, ale i o grantovém programu pro podporu rozvoje regionů Poštovní spořitelny.


Poštovní spořitelna přišla na jaře s novou „obchodní značkou“ ERA. Co vás vedlo ke změně marketingové strategie?
Představené změny jsou pouze logickým pokračováním dosavadní strategie. Tou vždy bylo zaručit klientům maximální dostupnost bankovních služeb, přehlednost bankovních produktů, nabízet cesty vedoucí k úspoře financí... To se nám dlouhodobě daří, a zprůhlednění poskytovaných řešení v základních bankovních službách je tedy jen dalším krokem v dosažení nastoleného cíle.

Odkryla byste, co vlastně ERA znamená, nebo možná lépe řečeno, co má vyjadřovat?
Era je nová produktová značka uvedená Poštovní spořitelnou, která zastřešuje naše nové produkty a finanční služby. Je to značka, kterou jsme vybrali jako symbol nové éry Poštovní spořitelny.

Znamenala ERA kompletní změnu produktové nabídky, nebo pouze kosmetickou úpravu stávajících produktů?
Era produkty jsou charakteristické především svojí jednoduchostí, férovým a přehledným ceníkem a velmi snadnou dostupností. Podle těchto kritérií jsou postupně upravovány všechny stávající produkty – některé méně, některé více. Z těch, které jsme změnili opravdu od podlahy, bych zmínila například náš nový Era osobní účet, který maximálně zjednodušil nabídku účtů Poštovní spořitelny, ale zároveň zachoval výhody pro jednotlivé klientské skupiny. Jeho doplňkem je Era první konto, jenž nabízí výhodnou formu spoření dětem pro jejich vykročení do dospělosti.

O který z ERA produktů stoupl ze strany zákazníků nejvíce zájem? A jak se uchytila samotná Era?
Era je stále ještě moc mladá značka na to, abychom dělali nějaké závěry z prodeje produktů. Co se týče samotné kampaně na Eru, mohu říci, že v porovnání s konkurencí máme skvělé výsledky, i když jsme do ní investovali méně peněz. Navíc podle průzkumu má nové pojetí reklamy pozitivní vliv na vnímání Poštovní spořitelny a Ery. Veřejnost oceňuje především důvěryhodnost, inovativnost a dynamičnost.

Kdo je vašim typickým klientem? Jsou představené změny začátkem obměny klientely Poštovní spořitelny?
Naše klientské portfolium se opravdu dosti mění. Jako každá společnost se i Poštovní spořitelna snaží získávat nové klienty. Zjednodušením produktové nabídky tedy oslovujeme tu část populace, která chce mít přehled o svých financích, která chce vědět, co si pořizuje, a která se chce spolehnout, že s ní její banka hraje férovou hru s otevřenými kartami. Nabídka je přitom konstruována tak, aby přitahovala jak klienty, kteří preferují osobní obsluhu na poštách či finančních centrech, tak ty, kteří preferují kanály přímého bankovnictví.

Jak prošla Poštovní spořitelna krizí? Soudě minimálně podle reklamy jste šetřit nemuseli…
Vždy se snažíme hospodařit střídmě a smysluplně. Proto máme radost, že se naše televizní reklama úspěšně uchytila a že naše klienty oslovila. Jsou to tedy efektivně vynaložené prostředky.

Nebudete také zdražovat jako mnoho jiných bank?
Naše úpravy sazebníku jsou trochu jiného rázu. Jde nám o to, aby poplatky byly co nejpřehlednější – tedy aby klient hned věděl, kolik za co zaplatí. Zavedli jsme proto tzv. pásmový sazebník, ve kterém jsou jednotlivé operace dle své povahy za stejný poplatek. Je možné, že se proto některé položky vyšplhaly o pár korun nahoru, pokud se ale klient bude chovat ekonomicky (tedy pokud bude například využívat elektronické bankovnictví), může naopak výrazně ušetřit.

Nepříliš známý fakt je, že Poštovní spořitelna přispívá na podporu rozvoje regionu. Můžete našim čtenářům přiblížit, o co se jedná?
Náš grantový program „ČSOB a Poštovní spořitelna pro podporu regionů“ pomáhá těm, kdo se ve svém regionu snaží o zlepšování životního prostředí a společenského a kulturního života. Program se skládá ze dvou časově oddělených a nezávislých grantových kol – tzv. menších a velkých komunitních grantů. Letos o menší granty žádalo téměř 500 projektů ze všech krajů ČR, vybrané projekty si mezi sebe rozdělili celkem 2 miliony korun. Hlavním cílem programu bylo podpořit záměry, které zvýší zájem lidí o dění v jejich komunitě a povzbudí je k vlastní aktivitě.

Vloni proběhla soutěž Starosta roku, kde vítěz získal 100 tisíc korun pro svoji obec, bude tato soutěž probíhat i v letošním roce?
Ano, loni byl o soutěž velký zájem, a proto se po úspěšné premiéře opět vrací. Oproti loňsku jsme ale projekt trochu vylepšili: letos si vítěz odnese pro svou obec dokonce čtvrt milionu korun. Obyvatelé malých obcí do 2 000 obyvatel mají možnost nominovat svého starostu až do 6. září. Stačí stručně popsat, jak po dobu starostování přihlášený změnil život v obci a připojit k tomu podpisy alespoň dvaceti lidí, kteří zde trvale nebo přechodně žijí.

A jak by podle vás měl takový ideální starosta vypadat?
Ideální starosta by měl být především schopen získávat pro svou obec peníze a pak je správně investovat. Měl by tedy podporovat všestranný rozvoj obce. Důležité je také otevřeně komunikovat s obyvateli a zapojovat je do rozhodování o věcech veřejných.

Děkujeme za rozhovor,

Sabina Šebestíková, Tomáš Skolek, Finance.cz

Autor článku

Sabina Šebestíková, Tomáš Skolek  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ