ÚOHS vede správní řízení přes dva roky. Pokud bude chtít dopravce sankcionovat, má už na to jen necelý rok, a to včetně případného druhostupňového řízení, které by v případě odvolání Student Agency následovalo. "Rozhodnutí už bylo nachystané, pak jsme ale dostali od účastníka řízení nové informace," uvedl Rafaj.
Zatím poslední jednání se podle informací ČTK vedlo v sídle antimonopolního úřadu tento týden. Klíčovou otázkou, kterou obě strany řeší, je problém vymezení trhů. "Podle našeho názoru je autobusová doprava zaměnitelná s vlakovou," tvrdí šéf společnosti Student Agency Radim Jančura. Pokud by ÚOHS tuto argumentaci uznal, řešilo by se, zda Jančurovy žluté autobusy měly vůbec na trhu dominantní postavení.
Antimonopolní úřad posuzuje situaci z počátku roku 2008, a to především cenový boj u spojů, proti kterým jezdila na téže lince společnost ASIANA. Cenový boj byl z krátkodobého hlediska výhodný především pro jednotlivé zákazníky. Ceny jízdenek klesaly pod náklady firem. Dnes stojí beze slev jízdenka se Student Agency v jednom směru 200 korun.
"ÚOHS nás v květnu již seznámil s výsledky šetření. Chtěli rozhodnout v náš neprospěch," uvedl Jančura, jehož společnosti hrozí sankce až do deseti procent ročního obratu. Jeho právníci proto přišli s novými informacemi, kterými se nyní ÚOHS zabývá. Podle Jančury stojí argumentace ÚOHS na některých mylných informacích a podkladech.
"České dráhy údajně nejsou schopny garantovat vysokou kvalitu služeb jako my. Na jejich spojích intercity nebo eurocity údajně jezdilo do třiceti cestujících," uvedl Jančura. Podle něj může být celé správní řízení politicky podjaté. Student Agency dlouhodobě kritizuje jednotlivé kraje, které s Českými dráhami uzavřely dlouhodobé smlouvy. "V čele těchto krajů jsou politici sociální demokracie. Také bývalý předseda ÚOHS Pecina a současný Rafaj jsou s touto stranou spjatí. Domnívám se proto, že rozhodnutí ÚOHS může být podjaté," dodal Jančura.