Společnost zároveň oznámila, že se do budoucna hodlá soustředit především na rozvoj značky KFC, na kterou má v tuzemsku výhradní licenci. AmRest proto loni prodal restaurace Burger King sesterské společnosti AmRest BK a jedinou tuzemskou hospodu Rodeo Drive zavřel.
Na KFC připadá drtivá většina tržeb. Celkem hosté loni v KFC utratili 1,6 miliardy korun bez daně z přidané hodnoty, což znamená meziroční nárůst o 5,5 procenta. Společnost loni otevřela dvě nové provozovny, celkem je na českém trhu 55 restaurací KFC.
Tuzemské restaurace tří zmíněných značek loni navštívilo 14,8 milionu hostů, což je o deset procent více než předloni. Firma přitom uvádí, že většině zákazníků je mezi 16 a 34 roky.
Zatímco KFC je na českém trhu od poloviny 90. let, první restauraci Burger King otevřel AmRest v listopadu 2008. Na KFC má AmRest výhradní licenci, Burger King provozují v ČR tři společnosti. AmRest provozuje v ČR ještě kavárny Starbucks, jejich tržby ale uvádí odděleně.
Největší konkurent KFC, řetězec rychlého občerstvení McDonald's, v ČR loni zvýšil tržby o 100 milionů korun na 3,87 miliardy korun. V téměř osmi desítkách tuzemských provozoven obsloužil 60,6 milionu klientů, téměř o tři čtvrtě milionu více než v předchozím roce. Asi tři čtvrtiny restaurací provozuje společnost formou franšízinku, tedy udělením licence pro provoz českým podnikatelům.
sin vju