"Značka profituje zejména z velmi dobré poptávky v Číně, ale i na mnoha trzích v západní a východní Evropě. V některých zemích je automobilový trh po obtížném roce 2009 ještě velmi nestabilní. Proto druhá polovina roku 2010 v sobě skrývá velké výzvy," uvedl člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Reinhard Fleger.
Druhým největším odbytištěm české značky po Číně je i nadále Německo. V prvním pololetí se tam prodalo 58.000 vozů. Kvůli loňskému šrotovnému je ale tento údaj meziročně neporovnatelný, řekl ČTK mluvčí automobilky Jaroslav Černý. Přes negativní vývoj na tamním trhu se v Německu z dovážených aut nejvíce prodávají právě škodovky.
Značka s okřídleným šípem zaznamenala v prvním pololetí meziroční nárůst prodeje i v západní Evropě (bez Německa), a to o 34,5 procenta na 117.283 vozidel. Největší podíl na tom měla Velká Británie s nárůstem 61,2 procenta a Španělsko s 50 procenty.
Podle vedoucího prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jana Hurta zůstává Škoda Auto nejrychleji rostoucí značkou v ČR. Její tržní podíl zde meziročně stoupl o 4,5 procenta na 34,8 procenta.
Nárůst prodeje hlásí také zámořské regiony, a to o téměř 50 procent na 25.000 vozů. Zotavení vykazují i trhy ve východní Evropě. Například v Rusku v pololetí stoupl prodej o 7,5 procenta na 20.800 vozů.
Příznivě se prodej vyvíjel zejména v červnu, kdy se pro vůz značky Škoda rozhodlo 71.320 zákazníků. Byl to meziroční nárůst o 8,3 procenta. Na východních trzích se prodej Škody auto tento měsíc zvýšil o 48,2 procenta. Například v Rusku bylo v porovnání s loňským červnem prodáno dvojnásobné množství škodovek.