Ford továrnu postaví společně se svým čínským partnerem Jiangling Motors. S tím již nyní provozuje dvě továrny s celkovou kapacitou 210.000 vozů ročně. Ford vlastní ve firmě Jiangling třicetiprocentní podíl.
Přední světové automobilky se nyní snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles prodeje na rozvinutých trzích. Čína v loňském roce díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.
Největší evropská automobilka Volkswagen, jejíž součástí je Škoda Auto, minulý týden oznámila, že postaví svou jedenáctou továrnu v Číně. Závod zahájí provoz v roce 2013 a bude vyrábět až 300.000 vozů ročně. Továrna by měla vytvořit zhruba 4000 pracovních míst.
Celkový prodej automobilů v Číně se loni zvýšil o 46 procent na rekordních 13,6 milionu vozů. Za růstem stála z velké části vládní opatření na podporu poptávky. V letošním roce by měl růst prodeje podle některých analytiků zpomalit na zhruba 15 procent.