"Zveřejňování v době prázdnin či Vánoc je krásnou ukázkou úřední arogance," uvedla v tiskové zprávě za koalici Hana Chalupská. Burián oponoval tím, že správní úřad není povinen zveřejňovat své rozhodnutí žádnou tiskovou zprávou. "U všech velkých staveb, kde je doručení veřejnou vyhláškou, se to dělá úplně stejně," dodal.
Přestavba železničního uzlu je největší stavbou Brna posledních desetiletí, a také nejkontroverznější. Lidé v několik let starém referendu odsun nádraží z centra Brna odmítli. Současná radniční koalice vedená ČSSD však přesto stavbu podporuje s argumentem, že je rozpracovaná. Modernizace tratí s nádražím v centru by si prý vyžádala natolik složité změny územního plánu i dalších dokumentů, že by nebylo možné kvůli zpoždění na stavbu využít evropské peníze. Proti odsunu nádraží jsou uvnitř koalice zelení.
Projekt však nabral zpoždění i v současné podobě. "Územní řízení bylo původně zahájeno 9. prosince 2005 a trvá tak již 55 měsíců," upozornili dnes zástupci koalice Nádraží v centru. Nově vydané územní rozhodnutí je už druhým v pořadí. Stavební úřad Brno-střed to původní vydal v listopadu 2006 a magistrát, který rozhodoval o odvoláních, ho asi o půl roku nato s dílčími změnami potvrdil. Na konci roku 2008 však územní rozhodnutí zrušil brněnský krajský soud.
Ve druhé žádosti o územní rozhodnutí Správa železniční dopravní cesty zmenšila rozsah staveb, na které územní rozhodnutí žádá. Vypustila například objekty týkající se retenční nádrže Jeneweinova. Přesto chystaná stavba podle koalice Nádraží v centru zahrnuje víc než 1000 objektů. Úřad se v aktuálně vydaném rozhodnutí vypořádal i s připomínkami, které poslalo 190 lidí, 12 firem a čtyři občanská sdružení. Všechny zamítl.
Vydané územní rozhodnutí platí pět let ode dne, kdy nabude právní moci. Zůstane v platnosti déle, pokud stavebník v této lhůtě podá žádost o stavební povolení.