"Listovní zásilky mizí, na balíkovém trhu je velká konkurence a je jednoznačné, že internetové obchody budou v budoucnu trh balíkových zásilek ovlivňovat zásadně, protože mají největší růstový potenciál," řekla listu Hrdá. Dodala, že ve výnosech pošta očekává nárůst minimálně v desítkách milionů korun ročně.
Firmy, které si pošta vybere jako partnera, budou hlavním dodavatelem zboží do Poštovního supermarketu. Pošta se pomocí desítek tisíc katalogů roznášených listonoši po celé zemi, třemi tisícovkami poboček, na kterých bude možné zboží objednat a prostřednictvím vlastního e-shopu stane distributorem tohoto zboží, píše deník.
Nabídka výhodných cen konkrétních produktů se podle plánu ČP díky katalogům dostane i do menších měst a obcí, kde nakupování přes internet není tak běžné jako ve velkých městech.
"Zamýšlená obchodní spolupráce bude fungovat na principu obchodního zastoupení, přičemž ČP bude vystupovat jako obchodní zástupce budoucího partnera, který bude za prodej svého zboží pod značkou ČP přes e-shop a katalogový prodej vyplácet ČP dohodnutou odměnu," uvádí pošta v zadávací dokumentaci.
Partnerskému internetovému obchodu naopak nabízí službu 10.000 listonošů, kteří budou roznášet katalogy a přijímat objednávky. Samotným internetovým obchodům se podobný obchodní model většinou líbí. Konkurenční výhodou by podle pošty mělo být kromě snadné distribuce i levnější doručování zásilek, napsaly dnešní LN.
jap