V samotném červnu nicméně produkce stoupla pouze o 16 procent na 739.683 vozů. Údaje zahrnují rovněž divize Hino Motors a Daihatsu Motor.
Japonská zpravodajská agentura Kjódó minulý týden uvedla, že Toyota hodlá od října snížit domácí produkci zhruba o 20 procent, protože očekává pokles poptávky poté, co japonská vláda přestane poskytovat subvence na nákup ekologických automobilů.
Toyota byla nucena svolat po celém světě k opravě přes osm milionů automobilů kvůli problémům s nechtěným zrychlováním. Za tím stojí vadné plynové pedály a potíže s podlahovou krytinou, která může plynový pedál zablokovat.
Automobilka v dubnu souhlasila se zaplacením rekordní pokuty 16,4 milionu dolarů (téměř 320 milionů Kč), kterou firmě kvůli údajnému zatajování problémů s vadnými plynovými pedály vyměřily úřady ve Spojených státech. Odmítla však obvinění americké vlády, že porušila zákon.
Firma si svou vedoucí pozici na automobilovém trhu vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Rozsáhlá svolávání automobilů k opravě však mají negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.