"Průměrný věk osobních automobilů se nemění dlouhodobě, což svědčí o nedostatečné obměně vozového parku," uvedl ředitel sdružení Antonín Šípek. Podobná je podle něj situace i v ostatních kategoriích vozidel.
Nejrozšířenější značkou je Škoda s 1,65 milionu registrovaných vozů. Následuje Ford s 356.228 registracemi a Renault s 306.057 vozy. Na dalších místech jsou Volkswagen, Peugeot, Opel, Fiat, Citroen, Hyundai, Seat, Toyota a Audi.
Škoda vedla tabulky registrací i na začátku tisíciletí, za ní ale následoval Fiat, dále Ford, VAZ a Opel. Od roku 2000 lidé vyřadili z registru vozidel 795.000 starých škodovek, z toho přes půl milionu tvořily typy 105 až 135. O 150.000 poklesl počet přihlášených značek bývalého východního bloku, jako byly VAZ, Trabant a Wartburg.
Podle Šípka se téměř u všech značek od ledna 2001 do letošního pololetí zvýšil průměrný věk. Jedinou výjimkou je Audi, kde se průměrné stáří vozového parku mírně snížilo o 0,18 roku. Naopak o více než dva roky průměrný věk narostl u Peugeotu, Opelu, Seatu a rovněž u značek VAZ, Trabant a Wartburg.
Průměrný věk se proti konci roku 2000 zvýšil u všech kategorií vozidel. U autobusů je průměrné stáří 14,29 roku, tedy vyšší o 2,5 roku. U malých užitkových vozidel se zvýšilo o 1,4 roku na 8,22 roku. Průměrné stáří nákladních aut vzrostlo o 1,1 roku na 16,27 roku a traktory zestárly o 5,7 roku na 29,13 roku. U motocyklů je současný průměrný věk 31,74 roku, což je nárůst o 1,8 roku.