Billa plánuje v ČR také malé samoobsluhy, první otevře v Brně

28.07.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 28. července (ČTK) - Obchodní řetězec Billa, který na tuzemském trhu provozuje síť supermarketů, plánuje v Česku také malé samoobsluhy pro rychlé nákupy. První malometrážní prodejnu, v jejíž nabídce budou zejména potraviny, Billa v září otevře v Brně. Pokud se osvědčí, společnost Billa ČR hodlá zprovoznit další, řekl dnes ČTK obchodní ředitel firmy Petr Dupal. Síť malých samoobsluh v Česku už třetím rokem buduje konkurenční společnost Tesco Stores ČR, která jich nyní provozuje více než dvě desítky.

Brněnská samoobsluha Billy bude mít plochu 200 metrů čtverečních, uvedl Dupal. Nejmenší supermarkety přitom mají zpravidla plochu 400 metrů čtverečních. Společnosti Billa si v Brně chce tento nový prodejní formát nejprve otestovat, a poté její vedení rozhodne, zda samoobsluhy rozšíří i do dalších měst. "Předpokládáme, že tento formát má do budoucna potenciál," podotkl Dupal.

Společnost Billa se podle Dupala při budování dalších samoobsluh v ČR hodlá zaměřit zejména na centra větších měst, aby jim zajistila dostatečný přísun zákazníků. "O názvu těchto nových prodejen zatím nebylo rozhodnuto," uvedl Dupal.

Obchodní řetězce už velká města obsadily a nyní se snaží hledat další prostor pro expanzi a upevnění pozice na trhu, který jim nabízí právě malé samoobsluhy. V Česku je od roku 2007 otevírá společnost Tesco, která malé prodejny Tesco Expres staví v centrech velkých měst či v menších obcích, na které jsou klasické supermarkety moc rozložité.

Potenciál malých samoobsluh se rozhodla zužitkovat i česko-slovenská investiční skupina Penta, která v Česku buduje síť samoobsluh Žabka. Od jara 2008 byla na tuzemském trhu otevřena již stovka prodejen Žabka. Do tří let chce mít Žabka po celém území ČR 250 samoobsluh, které v centrech měst a rušných komerčních a rezidenčních oblastech nabízejí základní potraviny, drobnou drogerii a spotřební zboží.

Společnost Billa v ČR provozuje zhruba 200 supermarketů a loni zvýšila obrat meziročně o 15,7 procenta na 21,787 miliardy korun. Billa v roce 2009 na tuzemském trhu otevřela 25 nových supermarketů a 11 prodejen zrekonstruovala.

V uplynulých letech Billa výrazně posílila pozici na tuzemském trhu. Na přelomu let 2007 a 2008 převzala 97 supermarketů Delvita, jejichž provozovatel se kvůli ztrátám rozhodl odejít z Česka, přičemž 70 z nich se Billa rozhodla zachovat v provozu. Poté Billa získala také 34 diskontních prodejen Plus.

Supermarkety Billa patří společně s diskontními prodejnami Penny Market do německé obchodní skupiny REWE Group. Na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků připadlo REWE Group s odhadovanými tržbami 48,5 miliardy korun druhé místo za skupinou Schwarz ČR (Kaufland, Lidl), jejíž tržby činily 59 miliard korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK