Brněnská samoobsluha Billy bude mít plochu 200 metrů čtverečních, uvedl Dupal. Nejmenší supermarkety přitom mají zpravidla plochu 400 metrů čtverečních. Společnosti Billa si v Brně chce tento nový prodejní formát nejprve otestovat, a poté její vedení rozhodne, zda samoobsluhy rozšíří i do dalších měst. "Předpokládáme, že tento formát má do budoucna potenciál," podotkl Dupal.
Společnost Billa se podle Dupala při budování dalších samoobsluh v ČR hodlá zaměřit zejména na centra větších měst, aby jim zajistila dostatečný přísun zákazníků. "O názvu těchto nových prodejen zatím nebylo rozhodnuto," uvedl Dupal.
Obchodní řetězce už velká města obsadily a nyní se snaží hledat další prostor pro expanzi a upevnění pozice na trhu, který jim nabízí právě malé samoobsluhy. V Česku je od roku 2007 otevírá společnost Tesco, která malé prodejny Tesco Expres staví v centrech velkých měst či v menších obcích, na které jsou klasické supermarkety moc rozložité.
Potenciál malých samoobsluh se rozhodla zužitkovat i česko-slovenská investiční skupina Penta, která v Česku buduje síť samoobsluh Žabka. Od jara 2008 byla na tuzemském trhu otevřena již stovka prodejen Žabka. Do tří let chce mít Žabka po celém území ČR 250 samoobsluh, které v centrech měst a rušných komerčních a rezidenčních oblastech nabízejí základní potraviny, drobnou drogerii a spotřební zboží.
Společnost Billa v ČR provozuje zhruba 200 supermarketů a loni zvýšila obrat meziročně o 15,7 procenta na 21,787 miliardy korun. Billa v roce 2009 na tuzemském trhu otevřela 25 nových supermarketů a 11 prodejen zrekonstruovala.
V uplynulých letech Billa výrazně posílila pozici na tuzemském trhu. Na přelomu let 2007 a 2008 převzala 97 supermarketů Delvita, jejichž provozovatel se kvůli ztrátám rozhodl odejít z Česka, přičemž 70 z nich se Billa rozhodla zachovat v provozu. Poté Billa získala také 34 diskontních prodejen Plus.
Supermarkety Billa patří společně s diskontními prodejnami Penny Market do německé obchodní skupiny REWE Group. Na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků připadlo REWE Group s odhadovanými tržbami 48,5 miliardy korun druhé místo za skupinou Schwarz ČR (Kaufland, Lidl), jejíž tržby činily 59 miliard korun.