Cestovní kanceláře se podle něj snaží ve spolupráci s leteckou společností situaci co nejrychleji vyřešit. Problémy s letadlem se dotkly klientů zájezdů čtyř českých cestovních kanceláří do a z Burgasu.
Ve středu večer kvůli tomu neodletělo více než 100 turistů na lince Burgas - Brno, následně neodcestovalo dalších více než 100 českých turistů na navazující lince Brno - Burgas. Porucha zmařila také další navazující let, který mělo pro opět asi stovku lidí zajišťovat stejné letadlo, a to na lince Burgas - Ostrava. "Všichni turisté jsou cestovními kancelářemi informováni a je jim zajištěno občerstvení či ubytování. Letecká společnost Central Charter Airlines se snaží zajistit náhradní letadlo či opravu stávajícího letadla," uvedl Okamura.
Více než 100 turistů, kteří měli letět prvním letem Burgas - Brno, mají podle něj zajištěno občerstvení na letišti v Burgasu a čekají na náhradní let či na opravu letadla. "Tito klienti museli bohužel strávit noc na letišti, jelikož letecká společnost oznámila cestovním kancelářím poruchu až v okamžiku, kdy již byli klienti odbaveni v odbavovacím prostoru," dodal. Pokud jde o více než 100 turistů, kteří čekají v Brně, těm cestovní kancelář zajistila ubytování v brněnském čtyřhvězdičkovém hotelu takže nemuseli čekat na letišti. Klienti třetího postiženého letu - z Burgasu do Ostravy - měli od své cestovní kanceláře na uplynulou noc také zajištěno ubytování v Burgasu. Ani oni tedy nemuseli čekat na letišti.
Okamura připomněl, že na základě nařízení EU o společných právech v letecké přepravě je zpoždění či zrušení letu vždy odpovědností letecké společnosti, nikoliv cestovní kanceláře, a to i v případě leteckého zájezdu s cestovní kanceláří. "Letecká společnost je tak povinna v tomto případě zajistit klientům přiměřenou stravu a v případě čekání přes noc také ubytování včetně dopravy do/z ubytovacího zařízení," uvedl.