Banky totiž až na výjimky cenově zvýhodňují bankovní operace prováděné na dálku ve srovnání se službami na pobočkách. Nebojte se komunikovat s bankou po telefonu!
Prostřednictvím tzv. GSM bankovnictví můžete ovládat svůj bankovní účet pomocí krátkých textových zpráv z mobilního telefonu. GSM bankovnictví umožňuje zjišťovat stav konta, zadávat a rušit jednorázové i trvalé platební příkazy, sledovat historii účtu a také získávat informace o úrokových sazbách a měnových kurzech.
Varianty GSM bankingu se liší. Odborníci však doporučují komunikaci zabezpečenou systémem SIM Toolkit (založený na šifrování informací, které je uloženo přímo v SIM kartě telefonu).
Jak si GSM bankovnictví zřídit:
-
Pokud máte obyčejnou SIM kartu, vyměňte si ji u svého operátora za bankovní SIM kartu,
-
Nechte si v bance zavést GSM bankovnictví a nahrát na vaši SIM kartu speciální aplikaci pro tuto službu,
-
Aktivaci bankovních funkcí provede banka odesláním tzv. aktivační SMS zprávy, na váš telefon,
-
Počkejte, až obdržíte z banky přístupový kód BPIN, tím je vaše SIM karta připravena pro komunikaci s bankou a můžete ji začít využívat,
-
Potom již stačí nalistovat v menu správnou položku a vybrat druh služby.
Jak zjistit zůstatek na bankovním účtu:
-
V bankovním menu na displeji vašeho mobilního telefonu zvolte položku informace o účtu a potvrďte,
-
Dále zvolte druh požadované informace "zůstatek" a potvrďte,
-
Zadejte bezpečnostní kód BPIN a potvrďte,
-
Zadejte nebo potvrďte číslo svého účtu a odešlete bance požadavek,
-
Počkejte na zprávu z banky,
-
Zvolte v menu "číst zprávu z banky" pro zobrazení odpovědi banky,
-
V některých případech je nutné před přečtením zprávy znovu zadat BPIN,
-
Po přečtení bude zpráva z banky uložena do vaší šifrované došlé pošty např. pod volbou historie. Zde bude uložena dokud nebude přepsána novými doručenými zprávami,
-
Chcete-li odeslat další požadavek, musíte opakovat celý postup, včetně zadání BPINu.