Prodej aut z produkce GM v červenci meziměsíčně stoupl o 2,6 procenta a meziročně se zvýšil o pět procent. Pomohly tomu propagační akce, kterými si podnik udělal v prodejnách místo na modely roku 2011.
Koncern dodal, že prodej jeho značek Chevrolet, Buick, GMC a Cadillac proti loňskému červenci vzrostl o výrazných 25 procent. A značky Buick a Cadillac přinesly výsledek více než dvojnásobný. Celková čísla o prodeji ale zahrnují i Pontiac, Saturn a Hummer, kterých se skupina zbavila nebo jejich výrobu zastavila.
Fordu, který měl letos zatím silný odbyt, červencový prodej proti červnu stagnoval. Proti loňskému červenci se ale zvýšil o tři procenta díky zájmu o osobní a nákladní vozy stejnojmenné značky.
Na celkový výsledek Fordu však dolehla značka Mercury, jejíž výrobu chce koncern koncem roku zastavit. A luxusní divize Lincoln vykázala pokles o 16 procent, zejména kvůli slabé poptávce po sedanu Town Car, který se přestane vyrábět příští rok.
Dnes zveřejní prodeje v USA všechny automobilky. Analytici čekají, že to bude jeden z nejsilnějších měsíců roku a že bude lepší než loňský červenec, kdy vláda spustila program dotované výměny starých aut za nové modely.
Prodej aut Hyundai stoupl v červenci meziměsíčně o šest a meziročně o 19 procent. Kia vykázala nárůst o 11 a 21 procent. Daimleru klesl meziměsíčně prodej o pět procent, ale meziročně o sedm procent stoupl, napsala AP.