Výsledky překonaly odhady analytiků, kteří v průměru čekali zisk 146 milionů jenů. Čistý zisk činil 190,47 miliardy JPY proti loňské ztrátě 77,8 miliardy jenů. Tržby se zvýšily o 27 procent na 4,87 bilionu jenů díky oživení prodeje v Japonsku i v zahraničí, včetně Severní Ameriky a Asie.
Po vypuknutí finanční krize, která prudce snížila zájem o nová auta po celém světě, se Toyota potýkala s nadměrnou kapacitou výroby, což tlačilo na její ziskové marže. Zavedení šrotovného v Japonsku podpořilo za poslední rok domácí výrobu automobilky, avšak tato podpora prodeje v září skončí, což se promítne i do výkonu v dalších čtvrtletích.
Kromě toho automobilku trápí silný jen, který zdražuje její zboží v zahraničí a snižuje hodnotu zisku ze zahraničí při přepočtu na domácí měnu. Toyota plánuje letos vyvézt do zahraničí zhruba 60 procent vozů vyrobených v Japonsku. Toyota rovněž musela svolat do servisů kvůli problémům přes deset milionů vozů, což poškodilo její důvěru u zákazníků a stálo jí to miliardy dolarů.
Toyota, která je největším výrobcem aut na světě, rovněž vylepšila svůj výhled na celý rok do konce března 2011. Nyní čeká zisk 340 milionů jenů místo původních 310 milionů jenů. Odhad však stále zaostává za očekáváním analytiků.
Toyota se svými výsledky připojila ke konkurenčním automobilkám Ford Motor a Hyundai Motor. Ty také oznámily vysoký růst čtvrtletního zisku a překonaly odhady analytiků. Ve výhledu na zbytek roku však zůstaly obě automobilky obezřetné, napsaly agentury AP a Reuters.