Praktiky Googlu v Evropě tak budou od poloviny příštího měsíce stejné jako ve Spojených státech, Británii a dalších dvou stovkách zemí. Podnik se ke změně odhodlal po verdiktu Evropského soudního dvora, který v březnu rozhodl, že podnik prodejem klíčových slov k cílené reklamě neporušuje pravidla o ochranných známkách.
Řada firem v čele s impériem luxusu Louis Vuitton ale tento postup napadala. Soud oznámil, že se majitelé značek můžou sami za sebe obrátit na Google, aby výsledky vyhledávání reklam změnil, pokud mají pocit, že se tím uživatelé matou.
Verdikt potvrdil, že placená hesla AdWords tvoří jádro reklamních aktivit Googlu, jejichž tržby dosahují kolem 23 miliard dolarů. Rivalové jako Yahoo! tak dostali možnost, jak prodávat reklamu, a majitelé značek způsob, jak své ochranné známky chránit, napsala agentura Reuters.