Rozvodněná Nisa v sobotu vtrhla do závodu a poškodila, co se dalo. "Bylo tam asi metr a půl vody, zničena zůstala mechanika potřebná k výrobě a také mnoho komponentů. Momentálně je jedinou starostí dát to vše do pořádku," řekl Šubrt. Firmě výrazně komplikuje situaci to, že pod vodou byla podstatná část Chrastavy a mnoho zaměstnanců má vyplavené domy. Ti pak samozřejmě do práce nejdou. "Řeší se to tak, že firma obvolává lidi, kteří mají dovolenou a o nichž se ví, že neodjeli nikam daleko. Ti by měli přijít pomoci uklízet," vysvětlil Šubrt. V Grupu pracuje asi 500 zaměstnanců, vyjádření vedení firmy ČTK zjišťuje.
Pomoc do Chrastavy vyslaly také automobilky TPCA a Škoda Auto, pro které je Grupo výhradním dodavatelem interiérových stropů. Prodlužování výluky by totiž výrazně ohrozilo i jejich vlastní produkci. Jak v pondělí uvedl server iHned.cz, pokud se nezačne vyrábět do konce týdne, bude muset Škoda přerušit výrobu všech modelů s výjimkou Yetiho. "Momentálně nemáme představu, kdy se tam začne vyrábět. Naši technici tam pomáhají s čištěním," řekl dnes ČTK mluvčí Škody Jaroslav Černý. Desítky údržbářů zamířily do Chrastavy také z kolínské TPCA. "Je opravdu těžké odhadnout, kdy se začne znovu vyrábět. Tento týden je to ale spíše nepravděpodobné," podotkl Šubrt.
Větší štěstí měl nedaleký výrobce automobilových součástek Benteler, mimo jiné také dodavatel Škody, jehož závod sídlí na kopci. Voda se do výrobních prostor nedostala. Firma však měla podle Šubrta zpoždění v dodávkách, protože zaplaveny zůstaly příjezdové cesty. "Nedalo se tam projet s autem, do práce se nedostala ani celá řada lidí. Firma však nyní normálně vyrábí, situace tam není tak vážná," dodal Šubrt.