...tržby v první polovině roku podpořila vysoká poptávka po jeho silných značkách na rozvíjejících se trzích.
Největší světová potravinářská skupina ve středu uvedla, že její divize potravin a nápojů by měla vykázat jádrový růst tržeb okolo 5 procent. Dosud pouze uváděla, že by měla překonat loňský výsledek růstu o 3,9 procenta.
"Toto je vynikající řada čísel a jasné zvýšení výhledu navzdory dohadům o jeho potvrzení. Firma má takové portfolio, které jí umožňuje zvyšovat ceny, zatímco jiní je snižují," řekl Jon Cox, analytik z Kepler Capital Markets.
Jádrový neboli organický růst - jenž vylučuje vlivy změn měnových kursů a akvizic - v divizi potravin a nápojů v prvním pololetí dosáhl 5,7 procenta, zatímco analytici oslovení samotnou firmou předpověděli 5,9 procenta.
"Zvýšili jsme investice do našich značek, lidí a schopností a připravili firmu na náročnější druhé pololetí," uvedl generální ředitel Paul Bulcke.
Britsko-nizozemský rival Unilever <ULVR.L><UNc.AS> minulý týden varoval, že druhé pololetí bude tvrdší kvůli intenzivnější konkurenci a vyšším cenám surovin. Francouzská potravinářská skupina Danone <DANO.PA> uvedla, že spotřebitelé v Evropě jsou stále opatrní. [ID:nDOL527144]
"Organický růst (u Nestlé) je mírně pod odhady, ale došlo k výraznému zlepšení marže díky podstatným zlepšením v divizích výživy a ostatních potravin a nápojů," řekl Jean-Philippe Bertschy ze společnosti Vontobel.
"Ve srovnání s konkurenty je vývoj marže výstavní," dodal.
Provozní marže v divizi nápojů a potravin Nestlé v prvním pololetí vzrostla o 60 bazických bodů na 13,0 procenta.
Výrobce kávy Nescafé, tyčinek Kitkat či balené vody Perrier dále potvrdil, že hodlá letos zlepšit celoroční ziskovost.
[CURYCH/Reuters/Finance.cz]