"Jedna věc jsou úspory a druhá existující smluvní vztahy s dodavateli, ve kterých jsou samozřejmě zakotveny také sankce. Ministerstvo dopravy musí vyčíslit, kolik chce ušetřit. Přerušení zahájené stavby totiž stojí nemalé peníze," uvedl Drozd. Dodal, že hejtmanství nepovažuje ani po dnešním Bártově oznámení věc za uzavřenou. "V rozpočtu vždy chybí zdroje, situace se opakuje. Navíc je krize. Pro nás je ale nejmírnější varianta dokončení I/49 a etapizace R49 tak, že bude postavena alespoň v úseku Hulín - Holešov. Jinak by mohla být zmařena miliardová investice do tamní průmyslové zóny," přiblížil Drozd.
Podle Karla Chudárka, ředitele zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) budou práce na rozšíření frekventované silnice I/49 zatím pokračovat podle platného harmonogramu. "Mám stejné informace jako vy. Zatím nevíme, na jak dlouho se to má zastavit. Nemůžeme zahodit lopaty a odejít ze stavby, vznikly by velké škody. Stavba by se musela zakonzervovat. Věřím ale, že to není konečné rozhodnutí," poznamenal Chudárek.
Poslední etapa rozšíření jedné z nejzatíženějších komunikací ve Zlínském kraji si vyžádá téměř 585 milionů korun bez DPH. Rozšíření úseku dlouhého asi 2,2 kilometru mezi částí Zlína Malenovice a Otrokovicemi mělo být podle původních plánů kompletně dokončeno v květnu roku 2012. Rozšíření silnice I/49 se přitom připravuje již od roku 1995. Dlouho se však nedařilo vykoupit nezbytné pozemky, záměr narážel i na odpor některých obyvatel. Nyní jej komplikují vládou plánované úspory.
Rychlostní komunikace R49 má vést z Kroměřížska napříč Zlínským krajem až ke hranici se Slovenskem. Záměr provázejí protesty ekologů, podle nichž silnice mimo jiné naruší přirozené trasy šelem a bude mít významný dopad na chráněná území soustavy Natura 2000. Přes tyto výhrady ŘSD stavbu prvního úseku silnice R49 zahájilo předloni v září u Zahnašovic na Kroměřížsku. Kvůli nedostatku peněz však nyní stojí. Komunikace se má v budoucnu u Hulína dálniční křižovatkou napojit na rychlostní silnici R55 a dálnici D1.