Do tendru na dodávku špalíků se přihlásili čtyři uchazeči včetně zahraničních, z toho dva zprostředkovatelé. Dráhy tři z nich vyřadily, neboť jejich špalíky nesplňovaly technické podmínky. Podle mluvčího drah Petra Šťáhlavského vykazovaly některé špalíky nepřípustné tvarové odchylky nebo měly nízký obsah fosforu.
Estate & Investment se k zakázce dostal jako jediný uchazeč, který splnil technické podmínky, i když nabízená cena u ostatních firem byla nižší. "Ale jimi dodané vzorky brzdových špalíků nedosahovaly požadované kvality, což je v případě brzdících prvků základní a rozhodující prvek. Jde o přímý vliv na bezpečnost provozu a cestujících," uvedl Šťáhlavský.
"Vzhledem k tomu, že zbyl pouze jeden uchazeč, jehož nabídka splnila všechny zákonné požadavky i požadavky ze zadávací dokumentace, byla s ním uzavřena kupní smlouva," doplnil mluvčí. Podle něj je nákupní cena o pět procent vyšší, než dosavadní cena, za kterou dráhy špalíky nakupovaly.
Ferex-ŽSO má provozovnu v Liberci, oficiálně sídlí v Brně na stejné adrese jako Estate & Investment.