"V roce 2009 pokračovala nejistota na světových trzích s dopady i na Českou republiku. Banky pokračovaly v uplatnění restriktivní úvěrové politiky a tím se pro podnikatele ztížil přístup k úvěrům, navíc vzrostly úrokové marže," uvedlo vedení podniku ve výroční zprávě.
Tescoma proto odložila výstavbu nové administrativní budovy a soustředila se na budování sortimentu a prodej zboží. Kromě desítek novinek, které uvedla na trh, rozšířila i sortiment o výrobu ze skla, dokončila jednotný grafický styl obalů. Založila laboratoř pro testování chemických a fyzikálních vlastností použitých materiálů a otevřela první vzorkovou prodejnu v Praze.
Celkový prodej podniku klesl o 2,37 procenta, z předloňských 1,06 miliardy Kč na loňských 1,035 miliardy Kč. Zahraniční prodej přitom výrobci meziročně vzrostl o 0,63 procenta na 507,61 milionu korun. Klesl tak pouze prodej v tuzemsku.
Své výrobky na zahraničních trzích Tescoma nabízí od roku 1994. Stálé obchodní zastoupení má na Slovensku, v Itálii, Rusku, Polsku, Španělsku, Portugalsku a na Ukrajině.
Na vývoj a inovace Tescoma vloni vynaložila 32 milionů korun. Prodej novinek se na celkových tržbách za zboží podílel 14 procenty.
Podnik vloni zaměstnával v průměru 184 lidí, to je o deset více než v roce 2008.