ČSA se k informaci nechtěly vyjadřovat před vydáním zimního letového řádu, který je podle informací ČTK těsně před zveřejněním.
Bárta chce po čtvrtečním jednání s prezidentem ČSA Miroslavem Dvořákem vyzvat České aerolinie, Letiště Praha a Letiště Brno k vytvoření podmínek pro alternativní spojení a k jednání s jinými leteckými dopravci o možnostech zachování kontinuity spoje.
"Nechal jsem si předložit podrobná historická data, aktuální propočty i prognózy, na základě kterých se ČSA rozhodly linku Praha - Brno ukončit. ČSA mě také vyzvaly k finanční podpoře této linky, což nepřipadá v úvahu. V době, kdy máme ušetřit pět miliard korun, není rozhodně možné plýtvat finančními prostředky a podporovat ztrátový byznys. A své vnitřní rezervy budou muset hledat i České aerolinie," uvedl ministr.
Rušení ztrátových linek je součástí restrukturalizačního plánu ČSA, který schválila vláda letos v květnu. Leteckému spojení Praha - Brno bude po zářijovém otevření jihozápadní části pražského okruhu zřejmě ještě více konkurovat silniční doprava, letadla soutěží i se železničními spoji.